Hur långt innan hade ni möhippan?
Hur långt innan bröllopet hade ni möhippan?
Hur långt innan bröllopet hade ni möhippan?
Jag börjar bli nervös innför detta så jag är också nyfiken på när ni andra blev hippade?
Jag med! När (OM man nu blir det) blir man hippad? Lite jobbigt att gå på helspänn ifall det händer, samtidigt som jag försöker intala mig själv att det inte kommer bli något.
vi hade möhippan för vår vän redan i maj hon gifte sig i agu just för hon inte skulle misstänka något när hon inte bor i samma stad som oss och hon var på besök över helgen för henns syster tog studenten
Min möhippa hölls veckan innan
Jag börjar bli lite smånipprig över lite dumma saker. Lova att inte skratta... Jag antar (om jag nu får någon möhippa) att den blir på en lördag. Då kommer jag varje fredagskväll från och med nu att städa hela huset, duscha och tvätta mitt hår så att det inte är fett på lördagen, raka benen, raka armhålorna m.m.
För tänk om hela tjejgänget skulle komma inrusande tidigt en lördagsmorgon och det kanske skulle vara lite stökigt i huset eller om de drar på mig en riktigt ful utstyrsel och så har jag totalt orkade ben.... (inte för att de brukar vara så farligt orakde men ändå).
Sådant här oroar jag mig för...
Jag tycker att bruden själv itne ska ha något med möhippan att göra, det är upp till vännerna att ordna. Därtill anser jag också att som goda vänner bör man inte välja kvällen innan och kanske inte heller veckan innan beroende på hur bruden reagerar på "oväntade" saker och hur sterssad hon är i övrigt. Sen beror det ju cokså lite på vad man gör på hippan.
Anledningen till att jag frågar är för att jag själv sitter och planerar en väns möhippa. Den ena utav oss vill 2 månader innan och den andra 1 månad innan.
om jag hade fått välja mellan att ha den 2 månader innan alternativt 1 månad innan, så hade jag nog valt 1 månad innan.
Känns då mer som i samband med bröllopet på något vis.
Fru Osbeck skrev 2010-04-13 14:32:02 följande:
Jag hade också valt 1 mån innan hellre än 2 mån innan. Som sagt så hör det ju ihop med bröllopet tycker jag och då gärna så nära inpå att gästlistan kanske är spikad och så. Men det beror ju på hur man väljer att göra hippan också.