• Fru Osbeck

Hur långt innan hade ni möhippan?

Hur långt innan bröllopet hade ni möhippan?

• Svar på tråden Hur långt innan hade ni möhippan?
  • Rosvägen

Oj, ska man börja tänka så... hjälp vilka tvångstankar varje lördag!;) jaha..

Jo jag håller nog med att en månad innan känns okej men inte närmre inpå man har så mycket ändå att tänka på och absolut inte veckan innan!

• Jmms

Jag skulle välja två månader innan, för att verkligen bli överaskad. Efter midsommar kommer jag att vara misstänksam varje helg. Kommer tro att varje inbjudan är en potentiell möhippa.

• miaik

Jag tycker inte att det spelar nån roll om det är en eller två månader innan, det är ju överraskningen som är kul!
    Min hubbys svensexa blir ungefär en månad innan, men vi gifter oss utomlands så då blir det svårt att ha den nära inpå. Även om jag vet att det blir svensexa för honom så är jag övertygad om att det inte blir nån möhippa för mig, så jag skulle bli galet förvånad om så var fallet

• Martinaa

Ang raka benen varje fredag o det. Gissa om jag börjat få lite ångest pga just det! Jag KAN inte raka benen nu för jag håller på att spara ut för att kunna vaxa mig dagen innan, så nu är mina ben långt ifrån kvinnliga, haha. Tänk om jag blir hippad och de tar mig till badhuset!??!?! Hemska tanke...!

I-landsproblem, oja, men ack vilket problem!

• Liina86

Vi har möhippa för min syster nu på lördag, hon gifter sig den 29:e maj. Sen har vi möhippa för min bästa kompis den 13:e maj och hon gifter sig den 5:e juni. Det blir alltså sju veckor respektive tre veckor innan helt enkelt för att det passade bäst de datumen

Jag har fixat så att syrran tror att hon ska åka med mamma till Sthlm och shoppa på lördag och jag tror faktiskt att hon har gått på det =)

Det kan bli lite svårare att hålla det helt hemligt för min kompis eftersom det är många som ska med och nästan ingen som bor i Lund där möhippan ska vara. Tänk om hon ser nån av oss i Lund typ dagen innan... Då lär hon ju förstå vad som är på g

• Liina86

Vi har möhippa för min syster nu på lördag, hon gifter sig den 29:e maj. Sen har vi möhippa för min bästa kompis den 13:e maj och hon gifter sig den 5:e juni. Det blir alltså sju veckor respektive tre veckor innan helt enkelt för att det passade bäst de datumen

Jag har fixat så att syrran tror att hon ska åka med mamma till Sthlm och shoppa på lördag och jag tror faktiskt att hon har gått på det =)

Det kan bli lite svårare att hålla det helt hemligt för min kompis eftersom det är många som ska med och nästan ingen som bor i Lund där möhippan ska vara. Tänk om hon ser nån av oss i Lund typ dagen innan... Då lär hon ju förstå vad som är på g

• Liina86

Ingen aning om varför mitt inlägg kom två ggr, visste inte ens att det gick...

• Rosvägen
    Martinaa skrev 2010-04-13 18:39:06 följande:
    Ang raka benen varje fredag o det. Gissa om jag börjat få lite ångest pga just det! Jag KAN inte raka benen nu för jag håller på att spara ut för att kunna vaxa mig dagen innan, så nu är mina ben långt ifrån kvinnliga, haha. Tänk om jag blir hippad och de tar mig till badhuset!??!?! Hemska tanke...!I-landsproblem, oja, men ack vilket problem!
    Jag förstår dig till fullo har gjort det en gång men var inte helt nöjd så går inte igenom den pinan en gång till!:)
    Men tänk var underbart det kommer kännas när det väl är dax att vaxa!
    Men badhuset kan vara risky, tänk om det blir fel vecka i månaden då skulle inget i världen få mig att gå med dit i alla fall!:)
  • Bettertogether

Nej! oj nej!! Varför läste jag denna tråd!! :{#lang_emotions_undecided} Jag med mina grova mörka hårstrån på benen!!!!! :| Hjälp!! Nu måste ju jag också börja raka benen varje fredagskväll med start i övermorgon!! Usch vad nervös jag blev nu!!!! Tjejen som håller i trådarna för min möhippa (ja jag är medveten om att det blir en ;)) hade själv sin möhippa 8 veckor före bröllopet, så risken är stor att det blir något liknande för min del (och nu i helgen är det 7 veckor kvar!!).

Så smilla82, så nojig är du inte ;)

• Smilla82

Jag har precis som du, Bettertogether, bara 7 veckor kvar till bröllopet. Och vad snabbt det har gått!! Det känns inte som så länge sedan man kunde säga att nu är det ett helt år kvar eller det är flera månader kvar. Men nu är det bara veckor kvar!!

Och med bara 7 veckor kvar så blir nog hippan ganska så snart...HU! Denna helgen lär det inte bli men därefter så känns det som om det kan bli när som.

Jag måste verkligen se till att fixa allt varje fredag från och med nu. Något som också känns lite jobbigt är ju att man vill vara pigg och alert på sin möhippa. Vanligtvis, efter en stressig jobbvecka, så brukar jag sova ganska så länge på lördagsmorgnar. Men nu får det nog bli till att lägga sig i tid varje fredag så att man kan vara något så när utsövd om de skulle ringa på dörrklockan kl 8 en lördagsmorgon.

Åh vad jag blir nervös nu när jag börjar tänka på det. Och jag önskar att jag skulle kunna luska ut lite. Jag är så sjuuuuukt nyfiken! Jag med mitt gigantiska kontrollbehov flippar fullständigt ut av sådant här.

• Bettertogether
    Smilla82 skrev 2010-04-28 15:29:36 följande:
    Jag har precis som du, Bettertogether, bara 7 veckor kvar till bröllopet. Och vad snabbt det har gått!! Det känns inte som så länge sedan man kunde säga att nu är det ett helt år kvar eller det är flera månader kvar. Men nu är det bara veckor kvar!! Och med bara 7 veckor kvar så blir nog hippan ganska så snart...HU! Denna helgen lär det inte bli men därefter så känns det som om det kan bli när som. Jag måste verkligen se till att fixa allt varje fredag från och med nu. Något som också känns lite jobbigt är ju att man vill vara pigg och alert på sin möhippa. Vanligtvis, efter en stressig jobbvecka, så brukar jag sova ganska så länge på lördagsmorgnar. Men nu får det nog bli till att lägga sig i tid varje fredag så att man kan vara något så när utsövd om de skulle ringa på dörrklockan kl 8 en lördagsmorgon. Åh vad jag blir nervös nu när jag börjar tänka på det. Och jag önskar att jag skulle kunna luska ut lite. Jag är så sjuuuuukt nyfiken! Jag med mitt gigantiska kontrollbehov flippar fullständigt ut av sådant här.
    Haha!! Det är så roligt att jag inte är ensam som helt plötsligt blev helt tokig av tanken att det kan bli NÄR SOM HELST NU!!!! :D Jag tror inte heller på denna helg, men sedan, som du säger är det nog mer frågan om vilken helg det blir ;D

Jag är också sådär i behov av kontroll, och fram för allt vill jag kunna planera in vad som ska göras vilken helg :) sista helgen i maj har jag iallafall sagt till att jag är upptagen. Jag får min examen då, så vi ska antagligen ha examenskaffe då på lördag :) Annars är det fritt fram ;) Så det blir nog någon av de 4 första helgerna i maj. *SKAKIS*

• Martinaa

Jag jobbar vartannan helg, vilket ger mig TVÅ lediga helger i maj (gifter mig första helgen i juni). Inte så många alternativ för dem att välja där.... Så blir det inte den 8 maj, så "måste" det bli 22'a... {#lang_emotions_tongue_out}

• Superstarfia

Martinaa skrev 2010-04-28 16:58:15 följande:
    Jag jobbar vartannan helg, vilket ger mig TVÅ lediga helger i maj (gifter mig första helgen i juni). Inte så många alternativ för dem att välja där.... Så blir det inte den 8 maj, så "måste" det bli 22'a...

om de nu blir nått.. ;)

www.drombrollop.webblogg.se Hela Sundsvall firar vår dag, eller?
  • Martinaa
    Superstarfia skrev 2010-04-28 16:59:33 följande:
      om de nu blir nått.. ;)
    Ja det är klart. Klumpigt uttryckt av mig :P Jag RÄKNAR inte med det, men hoppas kan man ju {#lang_emotions_wink}
  • Skogshuggarbrud

Känner lite som er andra. Har också bara 7 veckor kvar på lördag, men precis som Martinaa jobbar jag, dock var tredje helg. Av en slump har denna våren blivit den mest upptagna på länge med planerade större aktiviteter varje helg. Har sagt till mina tärnor att jag lämnat helgen v20 och v23 lediga, men de är också de enda lediga helgerna. Så känner också lite så blir de inte den helgen, blir det den... Om de nu blir av, men de tror jag verkligen de blir med tanke på vilka som fått uppdraget att ev planera en. Riktiga sluga små rävar...

Sen detta med att städa och raka benen varje fredag är då ingen dum idé, ska nog ta den åt mig även innan de upplanerade helgerna. Som sagt man vet aldrig!

Åh tjejer de är verkligen nära nu!

P.s Martinaa, ska du öppna en ny tråd till Juni 2010? Kan du i så fall skriva med mig och min m2b på listan?! Mvh Skogshuggarbrud)

• Jvö

Smilla82 skrev 2010-04-28 15:29:36 följande:
    Jag har precis som du, Bettertogether, bara 7 veckor kvar till bröllopet. Och vad snabbt det har gått!! Det känns inte som så länge sedan man kunde säga att nu är det ett helt år kvar eller det är flera månader kvar. Men nu är det bara veckor kvar!! Och med bara 7 veckor kvar så blir nog hippan ganska så snart...HU! Denna helgen lär det inte bli men därefter så känns det som om det kan bli när som. Jag måste verkligen se till att fixa allt varje fredag från och med nu. Något som också känns lite jobbigt är ju att man vill vara pigg och alert på sin möhippa. Vanligtvis, efter en stressig jobbvecka, så brukar jag sova ganska så länge på lördagsmorgnar. Men nu får det nog bli till att lägga sig i tid varje fredag så att man kan vara något så när utsövd om de skulle ringa på dörrklockan kl 8 en lördagsmorgon. Åh vad jag blir nervös nu när jag börjar tänka på det. Och jag önskar att jag skulle kunna luska ut lite. Jag är så sjuuuuukt nyfiken! Jag med mitt gigantiska kontrollbehov flippar fullständigt ut av sådant här.

Jag har också ett enormt kontroll behov, men efter dom mina bästa vänner vet det så har dom berättat att det ska bli en och att vi kommer äta och att det kommer vara alkohol inblandat. och jag har även fått bestämma vilka som ska komma. Medans jag vet att sabon vet i stort sett allt från när den ska vara till vad vi ska göra. Så varje gång han förslår ett datum i sommar som vi ska åka till våran hemstad kommer jag bli misstänksam. fast jag tror att han kommer lyckas lura mig totalt.

• Dolly84

Tänk om möhippan inte blir av på en helg då... utan en vardag. Det skulle bli en överraskning.... ;)

• Bettertogether
    Dolly84 skrev 2010-04-28 18:16:30 följande:
    Tänk om möhippan inte blir av på en helg då... utan en vardag. Det skulle bli en överraskning.... ;)
    Schhh!!! Klart det blir en lördag! ;) Jag har tur som är ledig 3 lördagar framåt (men jobbar söndag den sista av de tre helgerna) ;)

Sambon vet också, så här pågår en intensiv "lek" där vi försöker lista ut om den andra vet något ;) Dock kommer ingen av oss att säga något.

• Zavannah

Vi gifter oss 15 maj och min möhippa var nu i helgen (25 april). Jag har flyttat 40 mil från "hemorten", men ska ha bröllopet där. Denna helgen var jag hemma hos familjen, så jag anade kanske liiiite att möhippan var på gång {#lang_emotions_wink} Men samtidigt var det så mycket som inte stämde, flera av vännerna (och jag själv) hade planer på varsitt håll, så jag trodde faktiskt att det inte skulle bli nån möhippa ändå.

Men jag fick världens bästa möhippa och jag går fortfarande som i ett lyckorus {#lang_emotions_smile}

Svar på tråden Hur långt innan hade ni möhippan?