• 100703 M och B

Spetsmani!

Jag har fått för mig att jag ska samla på mig glasburkar i alla möjliga storlekar, klistra spetsband runt och sen knyta antingen cremevitt eller champagnefärgade band runt. Sen ska dessa placeras ut runt uteplatsen för att när mörkret infinner sig innehålla små värmeljus. Jag tror spetsen kommer skapa vackra mönster på väggarna!

Men var hittar jag spetsband billigt? Det behöver inte vara samma på alla utan småbitar funkar så länge det är tillräckligt för att kunna fästa runt burken ett varv. Tips på ställen där jag kan hitta mina spetsar?

Och har någon nåt tips på vilken sorts klister man bör använda för att fästa på glas + spets?

• Svar på tråden Spetsmani!
  • MrsCoverdale

Second Hand, Myrornas etc.. Där kan det finnas mycket om du gräver lite i lådor och hyllor :)

• lydice

Fråga efter stuvar hos en tygaffär, de kanske har fast de inte ligger framme.

• Lillaria

jag tro små loppisar på landet kan funka och så tror jag att spreylim kan vara bäst för att fästa dem eller så kan du bara sy en enkel söm så att de går att trä över burkarna... Kul ide föresten =)

Svar på tråden Spetsmani!