Jag drabbades också av plötslig ledighet! Jag trodde ju att jag skulle vara hemma och sympati-jetlagga med pojkvännen, så jag gjorde för ovanlighets skull inga planer och plötsligt hade jag två hela lediga dagar.
I eget tycke har jag förvaltat dem väl; framför allt för att jag var ute både på fredagkväll och lördagkväll. Har inte varit ute och dansat på himla många månader nu, och jag hade helt glömt hur fantastiskt roligt det kan vara! Utöver stuffande har jag varit på afro för första gången (mer dans!), fikat med kompisar och handlat balkongmöbler som ska monteras och målas ikväll. Mycket trevlig helg.
Och! Även jag hyser hopp om hemkomst för min käre! Han fick plats på ett plan till Trondheim ikväll, så han ska imorgon ta tåget därifrån så jag kanske får se honom redan imorgon kväll!
Cantis, mitt bästa tips till dig är att försöka träffa vänner. Man behöver inte göra så mycket mer för att bli gladare. Och sjunga förstås, om du orkar. Spela tv-spel, baka, rita en teckning är annat som kan vara trivsamt. Det är sånt jag gjort senaste tiden när jag inte mått så bra men behövt sysselsätta mig... Berätta sedan vad du hittar på!
Cantaton skrev 2010-04-18 13:14:17 följande:
Vad gör man när man är ledig? Nu har det gått flera månader där jag bara mått dåligt eller jobbat (dock inte mycket av det sista). Och vad man gör när man mår dåligt är inte så svårt: sover mycket, tittar på TV, slösurfar, promenerar lite... Men idag känner jag mig LEDIG (trots förkylning och magkatarr) för jag skulle egentligen ha åkt till Portugal idag (men planet är inställt). Så vad kan jag göra? Jag har inte krafter att liksom gå en muséirunda eller så, men jag vill göra något annat än att ligga i sängen och läsa en bok... Förslag?