Tantvarning del 8
Där är ni ju!
Bra initiativ Im Yours! Gullig bild föressten på en liten Stålis
Apropå det här med att cykla...
Min dotter och min man var helt galna på mig igår för att jag inte gick med på att sjuåringen cyklar till skolan.
Och jag vägrar att typ köra efter med bilen för att kolla liksom. Blockera vägen typ?!
Jag blev kallad hönsmamma och än värre saker
Men nu har vi löst det så; våra nära bekantas dotter som går i fyran på samma skola cyklar förbi vårt hus varje morgon. Hon och T har gått i samma dagisgrupp och vi har alltid umgåtts mycket så de är som kusiner ungefär. Hon ska plocka upp T om morgnarna och följa henne.
Gissa om det var någon som var lycklig och förväntansfull i morse Och gissa om det är nån som oroat sig hela dagen och undrar om det var så vettig lösning...
Ja, vi får se hur det har gått.
Hur pappsen löser det när han ska hem med henne, det vet jag inte. Cykeln i bilen eller köra jämte (det är inte ens en kilometer till skolan). Men det får han lösa. Jag har löst morgnarna. Och jag har förbjudit henne att åka ensammen.
Gaaahhh, vad jag blir trött när vi tänker så olika om såna där saker
Han som är från en 14-miljonersstad kan ju inte fatta vad jag stressar upp mig för. Här är en liten, liten 30-väg, varav 90% av vägen är cykelväg eller bred trottoar (vet att man inte får cykla på trottoaren dock). Det passerar kanske 10 bilar, men ändå... Jag är orolig!