Tantvarning del 8
Det var en skön inställning! Vad härlig världen skulle vara och hur bra många fler skulle må med den inställningen!
Det var en skön inställning! Vad härlig världen skulle vara och hur bra många fler skulle må med den inställningen!
...och där kom dagens kloka blom-ord! Känns så skönt att någon kan formulera vad man själv känner, men utan den affektion som så lätt kan komma emellan och störa en sansad diskussion!
Tänk om vi hade kunnat ha kvar barns sinne för humor ibland! Att kunna skratta så befriande åt något!
Ja, hoppas verkligen det, annars måste hon bli inlagd för utredning, inget roligt alls!
Han är visst grann, den eldfängde! Skall bara utföra den lätta uppgiften att få maken att bi kattungesugen också, he, he!
Men jag och flera andra har ju sagt till dig att ligga på soffan och mysa! Det får man garanterat inte hälsporrar av iaf! Du skall vila, tänka på dig själv och ge eskimån tid att acklimatisera sig! Gå genast och lägg dig på soffan med en stor påse choklad och en bra bok! Marsch pannkaka! *försöker se sträng ut*
Ja, ja, men han är ju man! Du kan inte kräva sådana insikter om vad som gäller ditt bästa av en sådan!
Börjar kännas som dags att åka hem, tror hjärnan körde för en stund sedan...
I morgon är det skolavslutning, yes! Det är så roligt! Nu skall jag pyssla om min kollriga lilltjej och ge Fröken Svart hennes kvällsmedicin.
Och den kanske käre kollega Kjell kan maila mig?
Be careful out there...
Helt ok! Bra att ha? Tar du den på inboxen eller skall jag ge dig en e-postadress?