• Soldemor

Tantvarning del 8

dfk skrev 2010-06-28 09:03:11 följande:
    Hej Solde! Helgen har varit bra, kanonväder men vi tillbringade den i slipdamm och sedan ett Ikeabesök. Men på midsommarafton blev det både sill, nubbe och så spelade vi Kubb! Hur har din helg varit?

Otroligt lugn! I torsdags fick jag reda på, att jag hade "dagisbakterier", så jag fick ny antibiotika. Vi tillbringade halva midsommarförmiddagen med att handla mat och andra nödvändigheter, åt sill och lax t lunch och grillade på kvällen. I lördags hade jag friluftsgudstjänst och sedan åkte vi till Helsingborg med Amarettos uppfödare och turade, dvs åt god mat på båtarna mellan Helsingborg-Helsingör. I går satt jag mest i trädgården och läste, hängde ut lite tvätt och kläder på vädring. Nu börjar några rätt tuffa veckor på jobbet, där jag bland annat skall vikariera som kyrkoherde, då min chef går på semester. Fast det gjorde jag också min första sommar, i fem veckor, och det gick ju bra...

• Soldemor

dfk skrev 2010-06-29 10:09:29 följande:
    Här har du en till tant!!! Men var är alla andra?

Har alla tagit semester?  *tittar runt omkring*

Lite jordgubbstårta kanske? Plockade en flock gubbar igår kväll!

*Ställer fram tårta*

• Soldemor

Kjell Präst skrev 2010-06-29 10:21:56 följande:
    Sitter här och lyssnar när musikern övar på Wagners brudkör på orgeln i kyrkan...

Oh! Har du arbetsrummet så nära kyrkorummet? Eller sitter du i kyrkan?

• Soldemor

dfk skrev 2010-06-29 10:21:09 följande:
    Mums! Jag tar gärna!!

Bara ät! verkar bli mycket till oss som är här!

• Soldemor

Kjell Präst skrev 2010-06-29 11:07:38 följande:
      Vi har våra arbetsrum i omedelbar anslutning till kyrkorummet. Toppen, faktiskt, om man behöver en stunds "andlighet" mitt i alla planeringar och förberedelser

Vad härligt! Vår närmsta kyrka ligger 2 km från expeditionen, som inte känns så jätteandlig.

• Soldemor

Sonja68 skrev 2010-06-29 12:17:35 följande:
    Åh... lite andlighet skulle jag verkligen behöva just nu *fick en obeskrivlig lust att pipa iväg till kyrkan och bara sitta och funder och lyssna på lugn o vacker orgelmusik*

Visst är det skönt!

• Soldemor

Igår blev vi erbjudna ett matsalsbord med sex stolar, en skänk och ett stort linneskåp, allt i massiv ek! Varför har jag inte ett jättehus NU?

• Soldemor

Heloise skrev 2010-06-29 14:40:28 följande:
    Stressar in och säger hej och hej då. Jag jobbar hela tiden och när jag itne jobbr så måste jag hålla på med toastmadame grejjer, åkte på att arrangera en sista minuten möhipppa också...   Men idag har vi hunnit med en snabbvisit på stranden och jag har invigt fina tankinin Puss på er och ha det bra

Hej, hej och puss själv!

Ta det lugnt nu, tänk på Julle!

Svar på tråden Tantvarning del 8