Inlägg från: Kjell Präst |Visa alla inlägg
  • Kjell Präst

Tantvarning del 8

Här kan ni lyssna på en präst i lite ovanligare sammanhang... Det är en av mina kolleger som medverkar i radioprogrammet "Lille Al Fadji"
    sverigesradio.se/sida/default.aspx

Hvad är det som lifvet mest förljufvar? Kanske är det folk med lösa skrufvar!
  • Kjell Präst

Aleta skrev 2010-05-25 11:42:18 följande:
    Passionsblomman, här är en till som är bedrövad. Jag som har varit rojalist har blivit tvungen att ta av mina rosafärgade glasögon och se kungahuset i dagsljus - ve och fasa!(Jag mailade tråden till hovets informationsavdelningen, ingen kommer att bry sig, men ändå.) Regnar det inte hos er? Här öser det ner.

Jag för min del har aldrig varit rojalist, arbetargrabb som jag är - men har ändå tyckt att kungahuset har varit okay, och några krav på republik har jag aldrig känt mig behöva framföra. Men efter detta är jag så grymt besviken, arg och ledsen, känner ett sådant förakt att jag inte riktigt vet vart jag ska ta vägen. Jag har kommit på mig själv med att hoppas att republikanska föreningen har rätt, att monarkin kommer att vara avskaffad inom tio år.

• Kjell Präst

Soldemor skrev 2010-06-02 10:56:27 följande:
    Finns några riktigt bra inlägg i tråden "Vad är det för fel med brudöverlämning"

Heter den inte "Vad är det för fel med brudöverföring". Roligt bara det

• Kjell Präst

Passionsblomman: Jag fattar förstås inte ett dugg av det du skriver (jag är ju man, och vi förstår oss ju bara på bilar och sport) men jag förstår ju vad det handlar om - och med så många präster på det här forat bara måste det väl gå bra. Jag ska göra vad jag kan i böneväg!

• Kjell Präst

Fjosok skrev 2010-06-09 21:55:54 följande:
    Aleta: Underbar sajt. Skrattar än! Ungefär som detta "barnprogram". Självklart en parodi men det skulle ju kunnat vara på riktigt.www.youtube.com/watch

Det roliga är diskussionen bland "kommentatorerna" om detta är på riktigt eller ej - somliga är ju helt övertygade om att det är allvar...

• Kjell Präst

Soldemor skrev 2010-06-10 16:17:17 följande:
    Börjar kännas som dags att åka hem, tror hjärnan körde för en stund sedan...I morgon är det skolavslutning, yes! Det är så roligt! Nu skall jag pyssla om min kollriga lilltjej och ge Fröken Svart hennes kvällsmedicin.

Jag har fyra skolavslutningar i nästa vecka. Har skrivit en kort berättelse om en melodi som änglarna spelade när jorden skapades, och som nu spelas varje år när det blir sommar...

• Kjell Präst

Soldemor skrev 2010-06-11 10:50:39 följande:
      Och den kanske käre kollega Kjell kan maila mig?

Det ska väl gå att ordna! Dock inte före söndag då jag är åter på kontoret

• Kjell Präst

Soldemor skrev 2010-06-11 10:53:59 följande:
      Och såklart skulle det vara ett utropstecken efter bra att ha!

Jag inboxar!

• Kjell Präst

Soldemor skrev 2010-06-16 12:21:01 följande:
    Har ni sett Aftonbladets hemsida?   *Ryser*

Jag har mailat journalisten och påpekat att den "halva" brudöverlämningen inte alls är något nytt och revolutionerande påfund...

• Kjell Präst

Soldemor skrev 2010-06-16 13:17:39 följande:
      Där sabbade du hans super-scoop!

Fast just nu ser det ut som om hon inte ens tänker låtsas om det...

• Kjell Präst

Eftersom jag är miljöskadad tittade jag mest på prästernas arbete under vigselakten och tyckte att fyra stycken nog var åtminstone två för mycket - och att ärkebiskopen höll ett fint men för långt vigseltal. Brudens onämnbara intåg i kyrkan nämner jag förstås inte

• Kjell Präst

Igår fick vår kyrka en gåva från en församlingsbo. Det är en såndär "nattlampa", ni vet, som normalt bara består av en lampa och en stickkontakt. Fast den här är utformad som ett rosa kors, på vilket en guldfärgad plastjesus är fastsatt. När man sticker in kontakten lyser korset... Nu gäller det bara att hitta ett tillräckligt undangömt ställe att förvara denna skönhet på. Någon som har en skrivbordslåda över?

• Kjell Präst

Soldemor skrev 2010-06-22 10:22:37 följande:
      Ungdomslokalen?

Nja, besvärliga tycker jag nog inte att ungdomarna är trots allt

• Kjell Präst

Fjällbruttan skrev 2010-06-22 11:31:24 följande:
      Nattlampa.... i en krypta kanske... där är det ju mörkt

Fast då måste vi först börja bygga en krypta här i vår 70-talskyrka... Blir nog svårt att få kyrkorådet att gå med på det!

• Kjell Präst

Soldemor skrev 2010-06-29 10:25:56 följande:
      Oh! Har du arbetsrummet så nära kyrkorummet? Eller sitter du i kyrkan?

Vi har våra arbetsrum i omedelbar anslutning till kyrkorummet. Toppen, faktiskt, om man behöver en stunds "andlighet" mitt i alla planeringar och förberedelser

Svar på tråden Tantvarning del 8