Tantvarning del 8
Dammsuga är okej. Det är själva plockandet som aldrig tar slut som driver mig till vansinne!
Dammsuga är okej. Det är själva plockandet som aldrig tar slut som driver mig till vansinne!
Vad skönt med flera tanter som har den konstiga stl 70E! Inte lätt att hitta. Ungefär som att man ska vara bred över ryggen också bara för att behagen är vältilltagna.
Jag har en liten lokal butique som säljer underkläder där jag köper alla mina behåar.
Change är min favorit. Har en i svart och en i cream. Hon som har butiken är jättego.
Eftersom jag egentligen skulle behöva en 65DD-E så erbjöd hon sig att sy om BH om det behövdes. Sa tom att jag kunde komma tillbaka efter ett par veckor om Bh:arna började kännas obekväma. Det är service!
God morgon tanter,
Nu har jag deklarerat på internet.
Jag hade förberett det mesta också har jag ju inte haft någon egentlig omsättning i mitt företag ännu.
Fast fylla i alla bilagorna var man tvungen att göra ändå.
Jobbar mina sista veckor nu på mitt gammla jobb och hoppas innerligt att åtminstonde ett av dett uppdrag som egen företagar ska gå i lås före sommar semestrarna sätter igång.
Hoppa ni alla kunde njuta av den underbara solen igår!
*kram*
Det är den numera när man kan fylla i så mycket på nätet, men då ska man ju helst ha koll på alla siffror.
Det ser oftast rörigare och mera kompleserat ut än det är.
Usch tycker synd om dig!!! Inte kul när allt bara går emot en.
Jag hoppas du får ordning på allt. <3
Jag är också trött - ruskigt trött! är nog pollen som är orsaken då det rinner ur näsan hela tiden. Hade tänkt gå och lägga mig tidigt igår, men så råkande vi slå på ett intressant program och så kunde vi inte låta bli att titta klart... klockan han bli midnatt och lite till innan vi kom i säng.
Åhhh, jag tror jag blir knäpp snart!
Sitter på ett uppdrag och det är bara knappt tre vckor kvar.
Linje verksamheten borde vara intresserade av att stämma av och ta emot det jag gjort sedan i mars, men icke!!!
Dem är som struttsar och sticker ner huvudet ner i sanden. *suck*
Ska försöka ignorera dem och låtsas som det regnar. Snart tar jag mitt flyttlass bort här ifrån och då är det bara det egna företaget som gäller...
Bara för att det är en del av ditt jobb betyder det inte att det är lätt!
Visst kan man förbereda sig, men det är ju dina känslor och närvaro i nuet och förmågan att känna empati som gör dig till den du är.
Skickar massor av kramar för det lär du behöva!
Jag tycker det låter som du har bra koll på läget. Sen behöver du som sagt tid och tålamod. När magkatteren väl har kommit behövs det inte mycket för att den ska blåssa upp igen - deklarations strul tex...
Det där med böcker på andra språk är inte helt lätt vilket språk det än är.
Vi köper massor av böcker på engelska till barnen varje gång vi åker över. Mycket lägre priser och ett helt annat utbud. När båda sönera läst dem så doneras dem till skolbiblioteket.
Dessutom kan man köpa det mesta i undervisningsväg i vanlig bokhandel i england vilket hjälpt oss avsevärt med dotterns utveckling. Tyvärr lär vi få sota det när det blir dags för engelska undervisning för hennes del antar jag.
Hej all tanter,
Här kommer en trött och stressad en som knappt hinner med sig själv.
Snart är mitt uppdrag slut så då får jag en stunds and-paus och kan få ordning på allt igen.
Lämnade in bilen på service då den ”fyllt” 10 år och gått mer än lovligt mycket. Ska besiktiga snart och vill inte ha obehagliga överraskningar, men se det fick jag ändå!!!
Dem ringde från verkstaden och listan med saker som skulle behöva göras blev hur lång som helst… L
Farbror som ringde var dock snäll mot mig och tillsammans så kom vi fram till vad som absolut måste göras – dvs. bromsarna bak och glaset på huvudlampan fram som har spruckit tvärs över.
Men som sagt laga bil kostar så nu är maken i England helt rabiat eftersom han anser att han kan göra allt det där själv mycket biligare – men han gör det ju aldrig så vad f-n hjälper det att han kan?
Nåja jag resonerar som så att det är lika bra att bita idet sura äpplet nu för annars lär jag bara dra på mig mera kostnader.
Kram till er alla….
PS. När det gäller brud överlämningen så har jag likt strutsen försökt sticka huvudet i sanden, men tvingats inse att kungabarnen av idag är egensinniga…
Det är ju det och därför blir jag ännu mera less och upprörd när han på andra sidan kanalen KRÄVER att jag ska ifråga sätta bilmekankernas kompetens.... hur f-n gör ajg det utan att uppfatas som grinig kärring?
Vi har varit förskonade då bilen är 10 år och det är itne motorn - tack och lov - som inte funkar.
Försöker se det positiva i det hela, dvs. finns värre saker som kan hända.
*kram*
Beundrar er som fortfarande orkar försöka utbilda massorna i detta land!
Jag har bestämt mig för att nöta in det i mina barn. Fast dem vet redan vad som gäller.
Maken min fick ju fint omvärdera sina önskemål i samband med vårt bröllop.
I England så frågar dessutom vigselförrättaren " who gives this bride away in matrimony?" vilket fick mig att fullständigen storkan.
Ursäkta men jag har varit själv försärjande sen jag var 16 och föddes som fri individ. Helt enligt svensk grundlag!!!!