• Daa

Tantvarning del 8

7+3. Den här graviditeten har hittills varat en och en halv vecka längre än den förra. Wo-ho!
    Och så mår jag rätt illa emellanåt och det tar jag som ett bra tecken. Tröttheten gör mig ganska asocial, men den är väl också ett bra tecken. Har gett upp alla tankar på att jogga, för skumpandet gör alldeles för ont.

Heloise skrev 2010-06-02 12:20:02 följande:
    Nej du missförstod inte alls, det är dags imorgon, Panzer har givit ungarna sovmorgon, och ska hänga på till uppsala. Det är ju som sagt var egentligen helt onödigt men å andra sidan fanns möjligheten och det kostar bara 230kr, så varför inte? Då kan jag iaf slappna av lite grann. Hur mår du och vilken vecka är det? Måste vara vecka 8 eller så?

Helt rätt att ta den möjligheten. Och så roligt att få se Julle.
    Jag kommer kanske också att kolla om möjligheten finns (har ju ganska färskt minne av hur den första graviditeten slutade med ett MA i vecka 10).

• Daa

passionsblomman skrev 2010-06-04 11:36:09 följande:
    EGO:Nu har jag, efter ett väldigt väntande och testande sent omsider och ÄNTLIGEN fått glad gubbe på stickan vilket möjliggör starten av FET, alltså upptiningsförsök och -om eskimån i frysen klarar upptiningen-återförande av detta härdade embryo.Måndag är dagen D och den då vi nervöst kommer att sitta i bilen på väg upp mot kliniken och hoppas att vid 11-tiden få positivt telefonbesked och att vi kan köra vidare. Blir det negativa besked så får vi ju vända och åka hem igen.Vi gör så att vi chansar och åker istället för att spara embryot till nästa dag. Sambon har nämligen ett "glidarpass" på måndagen som han redan hade lyckats byta bort och är därmed ledig. Hans tisdagspass är däremot ingen intresserad av, så han tyckte att måndagen är ju ändå helt uppslukad av "hur går det hur går det" så vi kan lika väl sitta i bilen och undra och skiter det sig kan vi vända och sätta oss och tröstäta på en hamnkrog i Västervik eller så.Nu, mina vänner är det fritt fram att starta tumhållningar, förböner och fruktsamhetsdanser i helt valfria kombinationer...

Jaså, här har du skrivit... *sätter igång med en kombination av allt (och hoppas att dansen på något sätt är en fruktsamhetsdans)* Många kramar.

• Daa

Väldigt fin.

Heloise skrev 2010-06-07 11:06:02 följande:
    Ja h*n är faktiskt en väldigt fin glödlampa haha
    Håller tummarna för att Blommis ska slippa vända, för en toppen-eskimå, en säker bilfärd och för att Blompojken ska få ha trevligt därhemma!
  • Daa

*hakar på*

Soldemor skrev 2010-06-08 11:02:23 följande:
      Jaa! *hoppar runt, hurrar och klappar i händer*

• Daa

Väl talat, Heloise!

Heloise skrev 2010-06-10 11:09:59 följande:
    Tack Fasy ja ghar lagt ner nu, ingen av dem är intresserade av mina inlägg, utan det är bara tjock är en förolämpning ingen vill vara tjock ingen vill kallas tjock alla som är tjocka vill hoppa ifrån en bro blablablablablabla jag är inte speciellt smart lalalalala. Det är tragiskt att det ska börjas så tidigt hos barn, panzers syrras dotter vägrar le för att hennes tänder är sneda( hon är 8). En annan kompis unge har sagt, mamma är jag tjock?(hon är 4). Vad är det för fel på världen, när inte ens barn kan få vara barn och lyckliga över att kroppen fungerar för lek och stoj. Det gör mig så otroligt förtvivlad, och ännu värre blir det när föräldrarna inte verkar förstå att det är de som bidrar till det här. Det är ju vår skyldighet som vuxna att försöka så gott det går att uppfostra fördomsfria barn. barn som inte vet att det är det fulaste som finns att vara tjock, eller att det är fult med rött hår, eller att långa människor är flaggstänger eller att utlänningar är svartskallar.  Om man som vuxen inte är mottaglig för att omvärdera hur man använder ord och hur detta påverkar omgivningarna. Ex jag har lovat mig själv att ALDRIG kritisera mitt utseende inför mina barn, inte säga usch vad jag är tjock. Utan försöka hålla det för mig själv. Jag vill inte ge mina barn det bagaget. Sen kommer jag säkert att misslyckas, men jag vill iaf vara medveten om att det jag säger och det jag gör präglar mina barn för resten av deras liv!

Aleta: jag blir också nästan gråtfärdig när jag läste det du skrev om tjejen på din dotters dagis. Det ska inte behöva vara så.

• Daa

Solde: det var en tjusig tänkt pojkvän till lilltösen! Har du några nyare bilder på henne, förresten, så vi får se hur hon ser ut nu?

• Daa

Kul. Hon är så söt på bilderna i galleriet.

Soldemor skrev 2010-06-11 11:59:21 följande:
      Vi var hos fotografen 9 april och jag har fått en cd med bilderna på, Jag skall ta med den till jobbet (lapen hemma kan inte ta skivor!) och försöka lägga in bilderna där. Sedan har jag hur många bilder som helst på detta lilla troll i kameran hemma, skall sem om inte de går att få över på skiva också, på något vis.

• Daa

*Kramar om Blommis inför Vedervärdigt vidriga väntanveckan.*

• Daa

Hej på er.
    Här kommer en uppdatering kring mina gravidfunderingar: igår gjorde vi ett tidigt ultraljud för att tjuvkika lite. Jag tyckte att det var så jobbigt bli rädd varje gång jag fick en märklig känning från tjejmagetrakterna och kände att om den som bor där inne har dött så vill jag veta det nu.
    Steget från min lite väl negativa inställning till verkligheten blev ofattbart långt.
    För vi fick veta inte bara att den som bor där inne lever, utan också att den har sällskap.
    Om allt fortsätter att utveckla sig som det ska så blir vi tvåbarnsföräldrar i januari!

Det verkar som att förböner och tumhållningar fungerar den här gången.

• Daa

Glad midsommar, allihop!

Im yours: hoppas så att du har rätt i att allt kommer att bli bra. *kramar*

Solde: grattis i förskott på förlovningsdagen!

Heloise: så häftigt att känna av Julle sådär.

Tack för alla gratulationer.

• Daa

Åååh, så fin hon är! Vilket uttryck hon har på den bilden. *vill ta hem*

Soldemor skrev 2010-07-01 12:14:08 följande:
    För er som vill se en nyare bild på Siena:www.freewebs.com/stefandahl/Det är uppfödarens hemsida, han är nog lite stolt över henne...

• Daa

Cantaton: beklagar. *kramar*

Heloise: Man kan fråga sig vad det är för fel på en del människor. Vad tusan har hon för rätt att bete sig på det där viset? Förstöra er fina UL-upplevelse.

Ja, om hon är känd för sitt beteende, varför får hon vara kvar där? Dagligen möter hon ju människor i en väldigt speciell och ibland lite utsatt situation. För henne är det väl inget speciellt med graviditeter, men hon måste ju inse att graviditeten är något långt utöver det vanliga för paret.
    Inga frågor ska bemötas som om de vore dumma frågor! *morrar*

*slutar morra och kramar om Heloise* Hoppas ni får allt det där fina nästa UL.

Svar på tråden Tantvarning del 8