• dfk

Tantvarning del 8

Heloise, juicehistorien lyste upp min dag lite!! Det var ju {#lang_emotions_laughing}

riktigt kul, förlåt!!

Vill bara berätta att jag fick en ordentlig ursäkt i fredags av den där stökiga killen.

Jag trodde nästan att han skulle dra sig ur och inte komma. Men det finns hopp om mänskligheten ibland! Jag sa till honom att jag uppskattade hans förlåt och att han är välkommen in igen om han skärper till sig. Jag är jätteglad att han kom, det kändes som vi fick ett bättre avslut den här gången. Sen om han menar det från hjärtat eller inte kan jag ju inte avgöra, men det räckte för mig.

Jag har haft fullt upp i helgen och nu börjar arbetsvecka igen. Jag har skurat huset med såpa och äntligen har vi ett färdigrenoverat badrum som blev klart förra veckan.

Maken och jag ska inviga det med jordgubbar och cider i badkaret.Mys!{#lang_emotions_heart}

Kram på er!!

• dfk

Krya på dig Bobou!!

Kycklinggryta lät väldigt gott! Heloise.

Passion, hoppas att du får det mysigt med familjeträffen!

Aleta, roliga tips till framtida kalas är alltid bra. Nu börjar det dra ihop sig till kalas här i familjen.

Bruttan, hoppas att det går bra med solandet och att ni snart kommer hem!

• dfk

Tonårsförälskelser minsann!! Oj, Tinker det börjar nog snart här också, men min äldsta som snart fyller 14 påstår att hon inte är kär i någon på långa väger. Om jag tror på det. Nej pyttsan, det är väl klart att jag märker hur de tisslar och tasslar kompisarna emellan vilka söta killar det finns i skolan.{#lang_emotions_heart}

Mittiprick, det kan vara kul att städa när man är på röjhumör och skruvar på stereon, då går det av bara farten, men när man måste är det faktiskt rätt tråkigt.

Soldemor, kan man titta i efterhand på programmet? Jag trodde också att du var mörk och hade glasögon.

Jag har också bilder i huvudet hur ni alla ser ut av dom som inte har något foto på BT!

Det blir att man skapar egna karaktärer av alla mina mystanter!{#lang_emotions_kiss}

Hur tror ni jag ser ut då??!!!{#lang_emotions_ghost}{#lang_emotions_cat}{#lang_emotions_demon}

Sonja, vad jobbigt att stångas med hemundervisningen, hoppas att det blir någon ljusning.

• dfk

Jag läste visst inte så uppmärksamt, såg att man visst kunde se programet på svtplay.

Tack för tips!

• dfk

Det är klös i dig Heloise! Rätt ska vara rätt!

• dfk

Idag spökar visst mina pmshormoner, gråtmild, utarbetad och allergi! Verkar som att familjen vill låta mig sova i uteförrådet, alla flyr fältet. Skämt o sido, så allvarsamt är det inte.

{#lang_emotions_innocent}

Men jag känner mig alldeles raspig i halsen och lite svårt att andas som vanligt. Lite småsvullen om överläppen.  Pollen är inget kul. Ska fylla på med mer allergimedicin.

Nu har jag fredagen att arbeta och sen ledig i helgen! Jag har jobbat 54 timmar  denna veckan, det börjar kännas nu. Min chef är på semester och har det bra. Tänk att hon kom iväg på sin resa trots askmolnen. Hoppas att hon kommer hem också med flyget.

Villemoa, har jag också missat något?

Snart är det fredagsmys!!!{#lang_emotions_smile}

• dfk

Godmorgon!!!

Grattis Villemoa!!

Hoppas att ni alla har haft det bra under valborg!{#lang_emotions_heart}

Själv bröt värsta förkylingen ut, har legat däckad i sängen sen fredagskväll. Jag trodde att jag mådde sådär dåligt av "bara" pms och allergi. Men som grädde på moset så väntade också en förkylning som hette duga.  Imorse fick jag nog, är uppe en liten stund sen blir det sängen hela dagen.

kram

• dfk

Heja Cantaton!

Solde, stackars ditt öga och vilken pärs du gick tidigare kring lantbrukaren. Ja, hur förbereder man sig på sånt? När man är djurälskare så tär det extra.

Nu har jag äntligen avklart dessa hästpass, chefen tillbaka och jag kan åter få återgå till mitt ordinarie schema. Har försökt att dela på mig, då jag har två arbeten, men lyckades inget vidare. Jag får trösta mig med att det blir lite extrapengar till semestern.

Nu längtar jag så mycket efter lite ledigt!!!! Sommar, salta bad, vattenmelon, smarriga sommardrinkar, grillkvällar, rosa solnedgångar, sitta och spela schack under ljumna sommarkvällar på verandan när syrsorna spelar, umgås med mina barn och göra picnickorgar och vara ute vid havet hela dagen ända tills det mörknar.

• dfk

Vad spännande Aleta, kanske svarar även kungen!

Heloise, bra att de kollar upp, men förstår din oro.

Passion, vad härligt med din son, han verkar vara en stor personlighet!

Sonja, vad duktig hon är som tränar, snart så far hon iväg alldeles själv.

Jag ska äta ugnsstekt lamm med klyftpotatis med rosmarin och tzatziki, maken grejjar i köket och korkar upp lite rödvin till det.

Svar på tråden Tantvarning del 8