Sonja68 skrev 2010-05-10 09:58:33 följande:
Måndag igen. Isen på älven har farit och åter glittrar älven blå, på sin väg ut mot havet.Det känns härligt på nåt vis. Som att återse en kär gammal vän Vi var på en lång promenad/cykelsväng igår med ungarna. Jag och T cyklade, maken ägnade sig åt lilla K som försöker lära sig cykla. Vi har tagit bort stödhjulen, så det är lite kämpigt för henne just nu. Maken höll i stången och så fort han släppte ramlade hon. HOn ramlade säkert 200 ggr, men mot slutet cyklade hon 50 meter utan att någon höll i henne. Men sedan kastar hon sig raklång åt sidan, istället för att bara, bromsa, sätta ner fötterna och stanna. Men det kommer, det kommer. Några såna där svängar till och hon kommer att cykla själv.Till helgen blir det räfsa av, om vi inte hinner i veckan på kvällarna dvs.Sista snöhögen på norrsidan borde smälta idag. Så får det torka upp fram till helgen. På södersidan kan man redan börja
Åh vad mysig med cykeltur! Jag kommer själv ihåg när jag skulle lära mig cykla det gick jättebra så länge pappa höll i pakethållaren, eller jag trodde att han höll i den. Vände jag mig om och såg att han inte häll i den så stöp jag som en fura.
Vi har jobbat hela helgen, usch jag är så trött på att jobba helg och så plugga så fort jag är ledig, jag vill bara sitta och kolla på mysiga filmer, eller städa!
Barnmorskan ringde idag och jag är faktiskt lite ledsen, tydligen hade jag höga HB oxå, så de måste ta om de proverna och utreda varför. Jag som har sett fram så emot att vara gravid och så kommer det bara bakslag hela tiden, iofs inte jättestora, men man kan ju ha roligare under en graviditet än med gaviditetsdiabetes och blodförtunnande/blodtappning. Äsch jag ska väl itne måla fan på väggen, men jag blir ju orolig när min BM blir orolig och ringer. Då ringer jag till bästa H( läkaren) och pumpar henne på all information som hennes mkt smarta och stora hjärna har. Hon trodde hon skulle få vara ledig på sin mammaledighet, ack så hon bedrog sig.