• Svar på tråden Tantvarning del 8
  • Sonja68

Minns ni nya chefen som jag hade problem med.
    Jag hade utvecklingssamtal i går med henne.
    VAr lite orolig, men det gick bra.
    Jag är jätteglad att jag sa ifrån direkt till henne och att jag stod på mig om att vi skulle ha ett möte med chefen och prata och reda ut saker och ting och hur det ska vara, fördelning av jobb, ansvar och varandras roller. För nu funkar det faktiskt ganska bra.
    Ibland är vi oense och jag eller hon blir upprörd, men då säger vi det direkt, lyfter upp problemet till ytan och hittar en lösning.
    Hon sa igår i a f att hon uppskattar jättemycket att jag varit/är så direkt mot henne och att hon vill att jag ska fortsätta med det och att hon verkligen vill att jag ska känna att jag kan komma in när som helst och säga vad jag tänker, känner och tycker.
    Att hon ser och uppskattar att jag är sån genomgående mot alla i organisationen, både kollegor på "golvet" och VD:ar och ledningsgruppen.

Så det där utvecklingssamtalet var inte så hemskt ändå. Nu är nästa femma att komma överens om lönen...

• dfk

Hej! Härligt med värmen!!!

Bra Sonja! Kämpa på nu med lönen också!

Soldemor, syndafloden?

Vi ska grilla....Nu tänker jag bo på verandan i helgen och vi ska grilla hela helgen

Kram på er!!

• Soldemor

dfk skrev 2010-05-21 16:04:37 följande:
    Hej! Härligt med värmen!!!   Bra Sonja! Kämpa på nu med lönen också! Soldemor, syndafloden?

Ja, som det regnade och åskade här! Strömmen gick flera gånger!

• Sonja68

Dricker vitt vin, äter potatis o sill, har joggat 3 km Trevlig helg!

• Heloise

Svänger förbi och säger hej!
    Här äår det ett väldigt hektiskt tempo, nått som egentligen inte alls passar mig som bara vill sova och drömma om söta bebisar, alternativt klappa på magen och klura på barnnamn. Men eftersom Julles blivande päron måste ha pengar så får den uttröttade gravida Heloise och den uttröttade dubbelarbetande Panzer bita ihop. En lottovinst skulle sitta väldigt bra just nu...

Dessutom såg jag att Alexander Skarsgård skaffat sig någon liten anorektisk hollywood blondin, antar att han inte har en fäbless för gravidtjocka gifta brunetter, som jag alltid trott , det är ju lite tragiskt måste jag säga   
    Jag har däremot upptäckt en jättekul grej med att vara gravid, man drömmer trevliga drömmar, väldigt trevliga

• dfk

Heloise, åh! aldrig dumt med trevliga drömmar!

Nu skiner solen ljuvligt och jag ska ta en härlig promenad till jobbet snart. Jag ska tjuvbörja min semester med att ta en veckas ledigt bara vid skolavslutningarna.

Det ska bli så skönt! Resten av semesterveckorna har jag senare i juli sen.

Men då kan man hitta på lite mys med barnen efter avslutningen för att ge dom en fin start på sommarlovet.

Vad har ni tanter för semesterplaner för sommaren?  Det här året har vi faktiskt inga planer direkt. Vi brukar alltid i god tid planera upp semesterplanerna och ha något härligt att se fram emot. 

Så vi får se... Lite spännande att inte veta heller, kanske får man ett tokryck och bara drar iväg med bilen någonstanns eller så blir vi hemma.

• Soldemor

Tittar in en liten snabbis. Lillsnäckan gick ända till nominering till panel på utställningen i lördags! Den här domaren tyckte jättemycket om henne, sa att hennes päls var som en höstskog, älsklingen! I nomineringen gick hon inte vidare, men blev iaf domarens favorit och fick en plakett och ett pris. Och så klart, hon blev ju ex1 och fick en rosett (läs: matte fick köpa en rosett). Solde blev trea men hon älskade domaren! Han tog varligt i henne och talade med låg, mjuk röst. Då passar det madame! Nu är det paus på utställningsfronten en månad, sedan åker vi till Kalmar i början av juli. Blomman! kommer du och hejar på mina snuttar?

Gudstjänsten med vigsel- och kärlekstema blev jättebra! Den tar vi i repris nästa år! Nu skall jag strax iväg på möte. Det är sååå kul att avsluta en ledig dag med arbete!

• Aleta

dfk, härligt med semestern öppen för allt! Ibland känns det som att man överplanerar och lägger in för mycket, men man vill ju hinna med så mycket...

Solde, grattis till rosetterna!

Svar på tråden Tantvarning del 8