• dfk

Tantvarning del 8

Sonja, vad trist att det blev tjaffs när ni var barnfria! Men jag känner igen det där så väl. Dagen efter är man helt urlakad! Kanske stärker vissa gräl relationen men ibland känns det mer som att det stjälper... Tur att tvättmaskinen gick att laga! Men det är så otroligt att det "bara händer" grejjer hela tiden. Men jag antar att det tvättas en del...
    Tur att ni fick lite mys med familjen med grillning och sådant.

Solde, oj, vikarera som kyrkoherde minsann. Pirrigt? Det fixar du galant!

• dfk

Här har du en till tant!!! Men var är alla andra?

• dfk

Sonja, det såg smarrigt ut med pastan, tack för middagstips! Lite lagomt enkelt men ändå lite "extra".
    Man har inte samma hunger nu när det är så varmt eller vill inte stå och laga så mycket varm mat, man får påminna sig om att dricka mycket. Känner mig lite matt i värmen. Vart sugen på salt lakrits så man behöver nog återställa balansen med salter och vätska i kroppen! Köpte en ny sort med afrikanska smaker på mineralvatten.

Jag har fått utbildning i vårt nya kassasystem, är helt tom i huvudet efter all information. Helt nytt sätt än det man är van vid. Men men man lär sig  väl det också sinom tid! Det är tur att det var rätt lugnt i butiken så man fick stå och prova lite med alla nya funktioner.

Nu är vi i slutkulmen på renoveringen, tjihooo!!! Snart kan vi slippa att bo i kartongberg blandat med bråte. Man blir ju helt galen till slut, var man än vänder sig ligger det grejjer! Det känns kul att få börja bjuda hem gäster igen.

Kram på er i värmen!

• dfk

Passion, vad tråkigt att höra om eskimån.Styrkekramar i tusental skickas till dig!!

Det låter lite som bullerbyn när du beskriver era familjeträffar, så mysigt!

Jättefin Solde!!

Heloise, du är värd lite lyxbehandlingar!

Sonaj, passa på att mys nu med tjejerna när maken får leka med de stora grabbarna där i Lappland. Hämta kraft och säg att han inte får komma hem förrens han är lite gulligare  mot dig!

Vi ska äta sushi, mums! Köpte lite gott dricka på systembolaget.

Kram

• dfk

Sonja, har du det bra och myser nu då?

Soldemor, Grattis!!

Har jag berättat att min äldsta dotter som snart fyller 14 blev uppringd av ett castingföretag som ville provfilma med henne!!

Vi blev alla eld och lågor här hemma, jag allra mest tror jag. Dotter sa lugnt att "jag vet inte om jag hinner med det jag ska ju träffa kompisarna"!!Va?! Men det var av chocken tror jag, för sen kom ju iltjut och så slängde sig hon och maken  i bilen in till Stockholm. Det skulle vara en provfilmning för reklamfilm som ska gå i en följetong. Men nu fick hon inte rollen men vilken rolig upplevelse!

De spar hennes filmsnutt i deras register till eventuella andra uppdrag. 

Kan ingen ringa och tjata om att få filma mig, hihi....

• dfk

Cantaton, vad tråkigt att du blivit sjuk, Krya på dig!

Sonja,vilken hemsk artikel!!.. Har du sett "stoned", det är en film som har precis en sådan handling där en kvinna blir stenad till döds, det är så himla jobbigt att se filmen men samtidigt tycker jag att när man tittar så belyser man och uppmärksammar att sånt faktiskt händer! Jag satt och blundade för de värsta scenerna men den var värd att se.

Är urtrött efter en lång dag och jag tror att det är dags att krypa till kojs nu!

Godnatt!

• dfk

Halloj på er!
    Ska snart iväg till gymmet och svettas...i den här värmen...

• dfk

Cantaton, krya på dig!

Sonja, mrr... du är väl ingen sophink, hon får väl fixa sitt arbete själv!

Aleta, synd att du inte bodde närmare, jag har alltid velat lära mig magdans och jag vill självklart ha ett sånt där klirrigt magbälte!

Det ska tydligen bli varmare till helgen..är det möjligt, rena medelhavstemperaturen!

Jag har nu en vecka kvar till semestern ungefär, tjiho!!!

• dfk

Im yours, hoppas att mannen din snart mår bättre! Vad du är bra på att rensa ut saker! Nu blir jag lite inspirerad till att sätta igång igen. Jag brukar hålla efter rätt så bra men kanske är det dags igen. Kanske att börja med garderoberna först..

• dfk

Aleta, nej jag kan tänka mig det!

Idag är det fredaaaagsmyyys om det är det sista jag göööör, harkel...

• dfk

Sonja, vart ska ni resa?

Cantaton, det var trist att du inte mår bättre! Hoppas att du snart kan "höra och höras"!

Heloise, vilket maffigt bröllop!! Men det var nog lite för häftigt med så mycket ansvar!

Men nu ska du väl inte ha några sådana uppdrag över sommaren hoppas jag, utan att du får ha det lite lugnt och sköntt!

Solde, vad mysigt med en resa, ni får ta många svalkande bad i värmen!

Bruttan, så nu blir det lite semester med husvagnen, hoppas att ni får det mysigt med lite tantträffar mellan varven!

Kjell, syns du något i TV-serien?

Här är det tryckande hett men nu har jag laddat upp med isglass i frysen.

• dfk

Im yours, ja barn är underbara!! Hur mår Lasse nu?

Solde, Våra kissemissar har det också jobbigt, de kan ju inte krypa ur sin päls. De ligger och dåsar mest.

Cantaton, hoppas att du får det bra i stugan trots att din gammelmormor är dålig.

Här fortsätter värmeböljan...

kram kram

• dfk

Nää!!   Heloise, jag blir alldeles matt när jag läser om ditt besök för ultraljudet. Fyyyy vilken hemsk människa! Ni bara måste framföra det här vidare, be att få prata med den ansvariga på avdelningen. Vilken hemsk upplevelse! En stor taggig tistel till henne...

Svar på tråden Tantvarning del 8