Kallskuret..
Någon som vet hur mycket man ska räkna per person när det gäller kallskuret, tänkte ha 3 olika sorter.nån som har nån ide?
Någon som vet hur mycket man ska räkna per person när det gäller kallskuret, tänkte ha 3 olika sorter.nån som har nån ide?
Ja det undrar jag också, ska också ha tre olika sorter.
vad ska ni ha för något?
Och vad ska ni ha till?
Vi ska nog ka kyckkling, rostbiff och skinka
Jag tror runt 150 gram... 100-150 gram kallskuret då bör man vara lugn.
Vi ska ha rostbiff, kalkon och skinka med potatissallad och grönsallad, kanske någon pastasallad. vi ska även ha köttbullar.
Vi har beräknat 150-200 gram bara för att vara säkra, jag tror själv att det räcker med 150 gram för att det finns de som äter mindre.
Man får ca 6 skivor kött på 100g.
Är det 150/200 per sort menar du?
Vi ska ha skinka,kalkon och något mer(inte best) sen potatisgratäng och sallad samt bröd ev köttbullar
Om man pratar med en affär så säger de ca 150-200 gram kött per person så då vet du hur mycket du ska räkna med.
Jag tycker att 150-200g/pers (6 skivor) Låter så lite.. Eller äter min släkt bara mycket!? Haha
cherrygirl jag skulle nog beräknat 250 gr per portion så man är riktigt säker men vi gör köttfärssås på 800 gr kött som räcker till 4 portioner. så vi håller oss inom ramen, ha ha
Ja det brukar vi också göra..Hehe
Men det var just det med ca:6st skivor som jag hängde upp mig på antar jag! Haha
men 6 skivor var på 100 gram ju
Vad är det för typ av kallskuret ni ska ha? Är skillnad på skinka och skinka :)
www.maxiander.se/
6-7 skivor per 100 gram är det.
Aha ok, hihi
Kommer ni laga all mat själva?
När det gäller det kallskurna köper ni stor pack eller beställer från affären?
150 g kött per person har min mamma lärt mig.
Vi kommer att laga alla sallader själva men beställer kött från charken som de skivar. Sen ska vi lägga upp som rosor av köttet, blanda alla sorterna på fat och dekorera dessa. Min BM vill vika köttet bara, vad tycker ni?