Manikos skrev 2010-04-20 18:05:48 följande:
Jag har också varit gift tidigare och har 2 söner från detta äktenskap, så alltså i samma sits Jag ska ha kvar mitt efternamn(vilket alltså är det jag fick då jag gifte mig med min exman)som mellannamn och min blivandes efternamn kommer att bli även mitt efternamn. Jag (och min blivande man) ser det inte som att jag för vidare min exmans namn utan att jag behåller det efternamn som jag delar med mina söner :)
Ja, så kan man ju också se det förstås.
Skönt att kunna ha en sådan avslappnad inställning.
Vi är alla olika med olika erfarenheter i livet. Så är det ju.
Men för min del rent personligen så skulle det kännas märkligt att fortfarande heta det som min f.d. heter. Den tiden var tuff och är något jag lagt bakom mig...
Jag har tagit del av alla synvinklar och åsikter, och nu blir det att jag kommer att byta efternamn. Har även diskuterat detta med barnen (det var de själva som tog upp det), då de kom fram till att pappa nog inte skulle bli så glad om min nya tog mitt gamla efternamn... -)
De är kloka de små liven! Jag sade till dem att vi ändå är en familj, även om vi inte heter samma i efternamn. Att pappa vill att de ska föra sin farfars efternamn vidare (såklart!).