• Heloise

Det här med efternamn... Skild sedan förut med barn i förra äktenskapet...

Det här med efternamn är ju så bökigt ibland. Som ett exempel, tänkte jag ta min familj och håll i hatten för här snackar vi krångligt

Jag har 2 halvsyrror och 1 bonussyrra, halvsyrrorna har sina mäns efternamn( hade pappas namn förut), bonussyrran sin mammas efternamn. Jag som är yngst har min mammas efternamn, men inte pappas. Då har vi mao 4 systrar och 3 efternamn. Jag gifte mig förra året och har mitt namn som mellannamn och min mans namn som efternamn.

Min man har 2syrror han och äldsta syrran bytte ifrån sin pappas namn till sin morfars namn när de var 18. Deras mamma är omgift och heter som sin man. Yngsta syrran har kvar deras pappas efternamn. Mao 1 familj, 3 syskon, 2 efternamn och mamman har ett 3e. Nu har äldsta syrran 2 barn med sitt ex som har hans efternamn and the list goes on!!!

Min slutsats: man behöver inte heta lika för att vara en stor bullrig familj, men det är inte helt lätt att förklara våra familjer för utomstående hahahaha eftersom ingen heter lika!

Nu är jag gravid och vårt barn kommer att heta som min man( och jag) och jag kommer ta bort mitt gamla namn, eftersom det är så krångligt med 2 namn!

Det här inlägget gör dig nog inte klokare men vad jag vill säga är att jag tycker att det har sin charm med "flera" olika efternamn i en familj, det är historia, och det som gjort er till de ni är idag!

Svar på tråden Det här med efternamn... Skild sedan förut med barn i förra äktenskapet...