• marimekko86

Hur ska ni duka/dekorera?

Vi har ett honnörsbord och tre längor där gästerna sitter. Borden kommer ha vita dukar med blomsterarrangemang som är ljusrosa/vita till färgen, ganska stora och runda med en liten ljusslinga ringlades i. Ljusslingan går på batteri.

De kommer placeras i mitten av bordet med jämna mellanrum. Mellan dessa "bollar" kommer det stå en vas fylld med vatten, en cerise orkidé och ett flyljus. Och sedan kommer det stå mindre ljuslyktor i klarglas med cerise,lila och rosa ljus i.

På honnörsbordet kommer det vara grenar längst fram,med ljusslinor i och vita gerberor + min brudbukett och tärnornas buketter.

På golvet står stora kandelabrar med ljus i som ska brinna. De står bakom honnörsbordet ner mot hörnen av rummet.

I taket kommer det sitta några vita långa tyger med ljusslingor i som går tvärs över rummet. Inte hela taket, bara en del. Sen kommer vi i entren att ha ett litet träd i en kruka där det kommer hänga ljuslyktor med ljus i. Får se om vi lyckas.!
  • marimekko86
    malin martin skrev 2011-09-20 20:35:02 följande:
    Gillar verkligen det ni ska ha i taket... vad är det för typ av tyg och ljusslingor?
    Jag tänkte mig något liknande som du visar med flytljusen, har du hittat någon bra sida för att köpa flytljus??

Tyget i taket tycker jag ser ut som organza eller nåt liknande som är skirt. Vi har inte organza men ett organzaliknande tyg som är vitt/genomskinligt. Ljusslingorna är med LED-lampor som inte blir för varma för att ha tyg runtom. Finns ju ljusslingor som kan blir för varma,så dem ska man inte ha om man vill slippa eldsvåda.!

Flytljusen har jag köpt billigt på IKEA.

Svar på tråden Hur ska ni duka/dekorera?