• lilja

Hur ska ni duka/dekorera?

Vi ska ha vita dukar och vitt porslin. Om vi har ett E bord ska jag sy svarta löpare, om det blir fyrkantiga bord måste jag fixa någon annan lösning på det. Vill ha någon slags svart mittpunkt.
    Har hamstrat massor med ljusstakar köpt på loppis som min kära mamma håller på att måla blanka, svarta. Tänkte ställa ut galej värmeljuskoppar från IKEA med en avklippt röd ros i.
    Har köpt transparanta små favorsaskar som vi fyller med rött godis, knyter ett svart band runt och fäster ett vitt hjärta i som jag kommer göra av vit lera. På hjärtat kommer jag använda min stans och trycka in namnen (innan torkning) och sen fylla i med en svart spritpenna. Då blir även "placeringshjärtat" en slags favor som de får ta med hem.
    Tänker sy vita vimplar med typ. mr & mrs XXXXX, och hänga upp bakom honörsbordet.
    Om vi kommer ha fyrkantiga bord kommer jag fixa någon slags bordmärkning, typ. bord1 osv. Har inte bestämt mig ang. det än.
    So far, kommer säkert ändra mig under resans gång men det känns ganska bra än så länge.

* 21 juli 2012 *
Svar på tråden Hur ska ni duka/dekorera?