2011 brudar del 6
Hej! Har precis skrivit upp mig på "listan" 2011-brudar. Vi gifter oss 26 februari i Östersund. Kändes nästan lite overkligt att skriva det, att se det på pränt. Som om det inte var på riktigt innan jag sett bokstäverna. Hmmm... :)
För två veckor sen köpte jag min brudklänning! Trodde absolut inte att jag skulle hitta den så här tidigt (ca. 10 månader innan) utan snarare att jag skulle köpa den i november eller nåt. Har iofs inte så bra koll på när man "ska" köpa klänningen men jag blev så "kär" i min klänning att jag var tvungen att köpa den!
För övrigt har vi preliminärbokat restaurang/lokal och pratat med kyrkan. Tvärtemot vad Jeami174 upplevde (att de var sent ute) tyckte både kyrkan och ansvariga på restaurangen att vi var jättetidigt ute. De hade inte ens kalendrar för 2011 än, så de har skrivit upp på lappar. Får nog ringa och påminna dem om några månader. Jag tyckte iaf att vi var sent ute. Konstigt det kan vara. Antar att det beror på vilken månad man ska gifta sig. Februari är ju inte direkt en bröllopsmånad.
Jeami174, vilken sorts lokal ska ni vara i?
Niini, är du duktig på att göra kort? Vi ska också göra våra egna inbjudningskort. Ska köpa färdigvikta kort från Matton och sen skriva ut inlagor och klistra in. Men jag har aldrig gjort kort innan så jag får nog beställa lite papper nu snart och experimentera lite.
Vi bor inte i Sverige så det är verkligen en utmaning att planera ett bröllop på distans. Man måste ta hjälp av släkten och delegera många uppgifter till de som bor på orten. Och lita på att det som bestäms och ordnas är bra utan att man själv har sett det.
Ha en fortsatt bra dag, my fellow brides to be! :D