Inlägg från: Fårävvör |Visa alla inlägg
  • Fårävvör

2011 brudar del 6

Bra Niini med en ny tråd! Om ett par veckor ska vi börja kolla på festlokaler och vigselplatser, ska bli så underbart roligt! Längtar verkligen!

• Fårävvör

Ja, om det är ett år kvar och du vill få klart dom tre månader innan (och börjar nu) så blir det ju bara 10 stycken per månad, eller ett tredjedels kort per dag! Det går säkert jättebra!

Niini skrev 2010-04-19 17:02:33 följande:
    Nyss hemkommen från stadens pysselaffär där vi inhandlat lite ditt o datt för o laga några exempel på olika inbjudningskort :) Hon i affärn förstod inte hur jag skulle orka laga 90 st :P Men har man 1 år på sig så borde man väl ändå hinna?! :D
  • Fårävvör

Haha, nu blev jag fundersam... Uppskattade för ett halvår sen att vi skulle ha mellan 60-70 personer på bröllopet, nu när jag skrev ned alla ordentligt för första gången slutade jag på 44, inklusive oss själva... Undrar vilka jag glömt!

• Fårävvör

Lyx och lyx, jag vet inte. Vill gärna ha fler gäster än 40 på bröllopet, men vill samtidigt bara bjuda de som jag verkligen umgås med! Dessutom blev min fästis lite deppig när vi funderade på vilka vi skulle bjuda. Han insåg att han hade tappat kontakten med alldeles för många gamla vänner...

Allima: Jag kommer bjuda mina närmaste vänner (med respektive) från jobbet, alltså de jag umgås en del med även privat. Jag jobbar på en institution med nästan 100 anställda, så det finns ingen möjlighet för mig att bjuda alla. Även om det ju i och för sig skulle leda till att antalet på festen ökade rejält! Men nej, vi kommer bjuda någonstans mellan 2-4 par från jobbet. Likadant från min festis jobb tror jag.

• Fårävvör

jaaaaaa! Igår preliminärbokade vi festlokal för två datum i maj nästa år, så nu är planeringen verkligen igång! Det gick snabbt, mailade i måndags för att bestämma en tid att titta på den vi lutade åt mest, var där igår och bestämde oss att vi inte skulle hitta någon bättre, så då var det ju bara att boka... Känns så bra!

Nu vill det bara till att hitta någonstans att ha vigseln (och bestämma om det ska vara kyrkligt eller borgerligt, sambon velar friskt!) innan dom ringer och tjatar alltför mycket från festlokalen... får nog göra ett ryck med det i helgen!

• Fårävvör

380 alt. 387 dagar kvar, beroende på vilket datum vi väljer!

Greeneyes skrev 2010-05-06 18:54:46 följande:
     Fårävvör: Åh vad kul! Vilka datum väljer ni mellan?
    Har preliminärbokat både 21e och 28e maj än så länge tills vi vet hur det blir med vigselplats mm. Jag vet faktiskt inte vilket jag lutar åt mest, finns saker som talar för båda. Hoppas helt enkelt att det löser sig av sig självt.
  • Fårävvör

Shit, den egenskapen vore bra om min sambo hade ibland! Fast egentligen, mitt planeringssinne ligger på en mycket sundare nivå numera, efter att han har påverkat en del åt andra hållet!

Zia 20090618 skrev 2010-05-07 08:07:49 följande:
    Ibland är det tur att man är lika! Både jag och min blivande är verkliga planerarmänniskor ni kan ju tänka er hur vi bara älskar att planera resor osv Tidigare i veckan kom min blivande hem med en hel pärm där han hade sorterat in 1-3 reseguider om de drygt 10 platserna i USA vi ska besöka..i oktober 2011, 1,5 år kvar(!)
  • Fårävvör
    Pyttsan skrev 2010-05-07 12:11:14 följande:
     Har förälskat mig i spets och chiffong just nu. :)   
    Jag med!! Har inte provat några klänningar än, men känner på mig att en klänning med inte allför stor vidd i kjolen i spets eller chiffong kommer passa så mycket bättre på mig. Jag kommer drunkna i en vid kjol i ett stelare material. Är både kort och smal, liten helt enkelt... Så troligtvis kommer jag drunkna i provklänningarna också!
  • Fårävvör

21e eller 28e maj... Har fortfarande inte bokat ställe för vigsel men ska kolla på två antingen denna veckan eller nästa... suck!

• Fårävvör
    Therese142 skrev 2010-05-13 13:16:40 följande:
    Hej alla glada 11 brudar.. hur går det i planeringen.. själv har det avstannat efter bokning av festlokal.. är lite nyfiken på om det är någon fler som kommer vigsel på annan plats än i kyrkan ? mormor lär väl få slag när vi berättar om att vi har valt att cermonin på bryggan intill festlokalen..
    Vi funderar på att gifta oss borgerligt och letar efter någonstans att ha vigseln... Däremot är inte sambons mamma så glad i det och kommer gärna med hintar och förslag på olika kyrkor... Det jobbigaste är väl att vi inte helt bestämt oss än, jag vill helst gifta mig borgerligt, men sambon känner inte så starkt för varken eller. Hade jag inte påverkat hade han nog gift sig kyrkligt "av tradition" så att säga... Asch, hon förstår nog inte att jag tar illa upp och blir ledsen av hennes "tips" och "idéer". borde väl ta och reda ut det där någon gång, men orkar inte riktigt.
Svar på tråden 2011 brudar del 6