Inlägg från: Zia 20090618 |Visa alla inlägg
  • Zia 20090618

2011 brudar del 6

Vi fick en liten chock när vi på allvar satte oss och gjorde en budget för allt.. Vi visste att själva bröllopet kommer bli väldigt billigt (catering betald av mina föräldrar, lokal superbillig osv) på typ 20 000. Men så hade vi ju inte tänkt på resan... Ja så då är vi uppe i typ 70 000. (vi har tänkt oss drygt 3 veckor i USA, bila lite, hinna med både öst- och västkust...) Men vi kommer ju hinna spara ihop till det.. Men känns ändå som mycket pengar.. Speciellt när man först tänkte sig bara summan för själva bröllopsdagen..

• Zia 20090618

Jag tror mig ah hittat Klänningen med stort K. Har dock inte provat den och bara en annan som inte var särskilt bra. Det slutar alltid bara med att jag jämför alla med den!

www.maggiesottero.com/dress.aspx&page=3&style=V7018SA

Ska dock ner till Sthlm i slutet av månaden och hoppas hitta den eller någon likvärdig. Vet dock inte om jag är beredd att lägga ner typ 15 000 vilket Maggie Sotteros verkar kosta.. Kanske måste våga mig på en kinavariant av den.

• Zia 20090618

MrsJR: Jo jag är också lite så, därför har jag stor ångest över huruvida jag ska prova den "riktiga" klänningen från Maggie Sottero, jag får ju såkalrt se om jag verligen vill ha den men å andra sidan är jag rädd att kvalitén på tyget eller så ändå kommer skilja sig från Kinaklänningarna. En skillnad som jag kanske inte hade tänkt på om jag inte provat den från Maggie {#lang_emotions_undecided} Inte lätt detta!{#lang_emotions_wink}

• Zia 20090618

Jaa det är ju det.. Men å andra sidan tycker inte jag att man har så mycket att förlora. Har hittat den klänningen för 1200 inkl frakt, så skulle det vara för dålig kvalité känns det ine som största förlusten direkt.. Haha ja jag känner desamma! Min studentplånbok är inte heller tjock, och jag tror att min kära far kommer vilja betala klänningen men tror inte jag vågar be om en för 15 000.. Men men, man kan ju hoppas på begagnade här på BT eller liknande {#lang_emotions_smile}

• Zia 20090618

Det tror jag också.. Tycker alla bilder på kopior (som inte är Maggies egna bilder förstås) ser lite tråkiga ut, inte lika mycket detaljer och fluff i kjolen och så.. Men man kan väl kanske betala en extra slant och be om lite extra bling elller nåt{#lang_emotions_wink} Någon speciell Maggie Sottero du fastnat för? {#lang_emotions_smile}

• Zia 20090618

Ibland är det tur att man är lika! Både jag och min blivande är verkliga planerarmänniskor ni kan ju tänka er hur vi bara älskar att planera resor osv{#lang_emotions_wink} Tidigare i veckan kom min blivande hem med en hel pärm där han hade sorterat in 1-3 reseguider om de drygt 10 platserna i USA vi ska besöka..i oktober 2011, 1,5 år kvar(!){#lang_emotions_wink}

• Zia 20090618

Hehe jasså, de låter ju bra{#lang_emotions_smile} Själv har vi nog blivit än mer "planerare" tillsammans, men ingen av oss klagar ju så{#lang_emotions_wink}

• Zia 20090618

Äsch ni kan väl ha olika åsikter om när man "bör" prova klänningar? Du kan väl börja prova när du vill?{#lang_emotions_wink} Alla är ju olika, en del börjar ju 2 år innan, andra månaden innan. Man gör ju som man vill och sällan är man helt ensam i att göra så..

Vi funderar också på cupcakes, testade ett recept med fyllning och frosting tidigare i veckan. Men jag blev lite besviken.. Vet inte om jag är så sugen på cupcakes längre..vilket fästmannen verkligen är nu efter baket. Jag vet inte vad jag hade väntat mig men de kändes lite tråkiga.. Får se hur det blir, cupcakes eller riktig bröllopstårta..

• Zia 20090618

Ja nu skulle jag ju inte kalla dem vanliga mufifns, är ju både fyllning och frosting på{#lang_emotions_wink} Men de kändes inte riktigt så bröllopsaktiga som jag ändå vill ha dem när det gäller ens bröllop.

<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 415 0;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-520092929 1073786111 9 0 415 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} .MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;} @page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} --> 

candis.se/images/2009/cupcakes_25834012.jpg

Men uppenbarligen går det ju att få dem riktigt fina om man bara ger sig den på det.. 

Svar på tråden 2011 brudar del 6