Inlägg från: Fårävvör |Visa alla inlägg
  • Fårävvör

2011 brudar del 6

Liisan: vi har bara preliminärbokat än så länge, och jag har ärligt talat inte full koll på siffrorna... :/

Men det de sa när vi preliminärbokade var att det brukar kosta ca 600-700 kr per kuvert, men då ingår lokalen. Hur det är med dricka och tårta vet jag faktiskt inte säkert, borde kolla det! Men vi betalar inget extra för lokalen. Vi har inte kollat på några andra lokaler och jämfört priser (borde kanske gjort det...) men detta var enda lokalen som låg hyfsat nära stan och hade övernattningsmöjligheter i närheten!

• Fårävvör

Suck, trodde vi hade hittat en vigsellokal som skulle funka, men nu var den redan bokad båda datumen som vi preliminärbokat festlokalen i maj nästa år... Så nu får vi väl leta reda på alternativa datum helt enkelt! Eller hitta en annan vigsellokal, men det verkar inte vara det lättaste att hitta en någonstans att ha en bogerlig vigsel inomhus om man inte vill vara på herrgård/slott och även ha festen där!

Jag som trodde jag hade haft tillräckligt med motgångar för idag!

• Fårävvör

Vi ska gifta oss i Uppsala och det känns som vi redan ratat de flesta alternativ vi kollat på... Hoppas att lokalen är ledig något annat datum och att festlokalen är ledig då med!

Pyttsan skrev 2010-05-19 17:40:27 följande:
    Fårävvör: var bor du nånstans? Mina goda vänner gifte sig borgerligt i Sth och har en lista på lokaler de tittade på. Hoppas det löser sig!
  • Fårävvör

Jaha, nu fick jag reda på att lokalen vi hoppades få gifta oss i bara får bokas om man ska ha festen på samma ställe.. och dessutom hade de endast datum lediga i juli och augusti nästa år... Liite långt bort!! Vad gör man nu då? Kommer inte på fler ställen att kolla på, och snart vill väl festlokalen veta om vi vill ha bokningen eller inte :(

• Fårävvör

Niini skrev 2010-05-24 14:58:13 följande:
    Sambon ringde nyss o meddelade att vår drömlokal är bokad! Pris för att hyra själva lokalen fanns inte, det berodde på vilken mat man väljer. Ägaren sa det brukar ligga mellan 300-500 kr/person, vilket jag tycker är billigt för 3-rätters + ursnygg lokal!

Det låter absolut billigt! Vi betalar 600-700 per person för 3-rätters och lokal.

Vi har nog insett att festlokalen vi bokat är den vi faktiskt vill ha för den är bra på så många sätt och vis! Nära stan, men ändå jättefin natur, finns övernattning för gästerna för rimligt pris  och dessutom gångavstånd för storbandet som ska spela (= slipper betala kostnad förr deras transport...)
    Men nu har jag gjort en ny lista på vigselplatser vi ska kolla upp! Pendlar mellan hopp och förtvivlan men det löser sig nog

• Fårävvör

Greeneyes skrev 2010-05-24 18:05:57 följande:
    Fårävvör: Usch, jobbigt. Vad har ni för kriterier ni letar utifrån? Tänkte att jag kan spåna lite också åt er

Bor du i uppsala Greeneyes? Kriterierna är väl inomhus men inte i en kyrka samt inte alldeles för långt från stan eftersom festlokalen ligger ganska nära centrum... Och dessutom helst hyfsat handikapptillgängligt, därför rök salen i vasaborgen... Botaniska får man bara boka om man har festen där... orangeriet i linnéträdgården ska jag kolla på på torsdag :) Är tacksam om du har lite spån till övers

• Fårävvör

Greeneyes skrev 2010-05-26 15:37:39 följande:
      Nä, men norr om Sthlm o har en massa kollegor som bor i Uppsala Vilken festlokal har ni valt? Ska fråga runt

Ah, I see Bi har bokat Markan på Eklundshof, ligger ett par kilometer sydväst om centrum typ. vore jättegulligt om du kunde fråga runt lite!

• Fårävvör

Jaaaa!!! Nu har vi nog äntligen hittat en vigsellokal!!  Var och kollade på en idag, som kändes jättebra och kommer funka prefekt! Den kostade i och för sig lika mycket att hyra för bara vigsel som för både vigsel och fest, men vi har ju redan hittat en festlokal som vi tycker om (som dessutom inte har någon lokalhyra, och maten kostade lika på båda ställena så det gör ingen skillnad egentligen...). Men ändå.

Så nu har vi både vigsellokal och festlokal preliminärbokade, lutar åt den 28 maj nästa år!! =)

• Fårävvör
    Greeneyes skrev 2010-06-02 09:11:23 följande:
    Fårävvör: Åh, grattis vad kul! (förresten, så har du typ världens mest svårstavade nick )
    Äsch, det stavas preciiis som det låter!!
  • Fårävvör

Åh shit, det låter verkligen billigt!!!

Niini skrev 2010-06-03 15:41:50 följande:
    Hämtade nyss hem fyra bröllopstidningar! Man kan göra kap på nätet ibland, endast 80 kr :)
  • Fårävvör

NiVi: Vilken tur att ni ändå känner er ha råd med ett bröllop! Höstbröllop låter underbart och lika skönt låter det att slippa ett jobb man vantrivs med! Hoppas pengaproblemen löser sig!

Vi har preliminärbokat festlokal och vigsellokal (borgerligt) och bestämde oss igår att köra på det (sambon är lite velig och obestämbar ibland...) så nu försöker jag för fullt att boka "på riktigt"! 28 maj 2011 blir det för oss!

• Fårävvör

Upptäckte precis att våran vigseldatumtråd för oss 2011-brudar var stängd så jag skapade en ny. Hittas under bröllopsämnen -> vår månad. Skriv gärna in er om ni inte är med!

• Fårävvör
    Greeneyes skrev 2010-06-08 20:20:16 följande:
    Fårävvör: Bra gjort med ny tråd Snälla, kan du skrva in i TS att man ska kopiera senaste inlägget och fylla i sig, inte TS?  Det blev så knasigt i förra tråden när alla  gjorde så!
    Fixat!
  • Fårävvör

Oj färgtema... är helt lost på den punkten... Vigsellokalen har ganska gula väggar och mest vitt för övrigt, medan festlokalen har ganska gröna väggar och vitt för övrigt...

De färger jag helst vill ha på brudbuketten är antingen mörkt rosa eller rött, och till lokalerna känns det som att mörkrött passar bäst. Så kanske mörkrött, lite bladgrönt och vitt kanske... Eller "borde" man ha somrigare färger i slutet av maj?

• Fårävvör

Igår var jag på möhippa för en kompis som gifter sig i sommar. Jag hoppas att hon inte ger igen allför mycket nästa år! =)

Hur långt i förväg tror ni man behöver boka borgerlig vigselförrättare? Kanske borde ringa och kolla upp det nu när datum och lokal är bestämt!

• Fårävvör

Har ni funderat på vart ni vill åka på bröllopsresa? Vi är lite inne på att bila i Kalifornien i ett par veckor och sen avsluta med några dagar i New York på vägen hem! =)

• Fårävvör

Här är det också väldigt lugnt, ska flytta i övermorgon så fokus ligger mest på det just nu! När semestertiderna är över ska vi leta rätt på en vigselförrättare och snacka med bandet vi vill ska spela på festen. Är lite sugen på att titta lite efter klänning också, men kan inte bestämma mig för om jag ska kolla redan i juli-augusti eller vänta till i november (har hört att det brukar komma nya kollektioner då... vi gifter oss i maj, så om jag bestämmer mig innan jul borde det ju vara lugnt...

Var och hälsade på hos min familj förra veckan och fick en massa frågor om vi hade bestämt klädkod och vad man i så fall fick ha på sig! Fniss, trodde inte att folk tänkte på sånt sååå långt i förväg!

Svar på tråden 2011 brudar del 6