Inlägg från: Greeneyes |Visa alla inlägg
  • Greeneyes

2011 brudar del 6

Allima: haha, ja du är nog först!

Vi funderar på att göra en egen bröllopshemsida eftersom vi gifter oss utomlands. Vi ska ju som jag skrev skicak ut save the date-kort snart så folk vet om det och kan spara om de vill komma.
    Ska ni ha hemsida? Vilken ska ni använda? JAg funderar på projectwedding, nån som provat?

• Greeneyes

Åååååh idag är det ett år kvar för oss!

• Greeneyes

AndLisa: kul att ni kollat ut lokal o fotograf    Vi ska ju gifta oss utomlands, i Skottland, och visst funderade vi på det där med att folk kanske inte har råd att komma. Men de flesta runt oss har ganska okej ekonomi, och dessutom kan man flyga Ryanir dit, så då måste det inte bli så dyrt för folk.

• Greeneyes

uppochhoppa skrev 2010-05-16 12:37:18 följande:
    Vi kommer köra project wedding - funkar jättebra. Kolla deras olika utseendemallar och testa dig fram. Tyvärr hade de ingen i våra färger, men vi kör en svartvit och laddar upp många bilder i våra färger. Tycker mallarna är bra och det mesta går att fixa med egna texter och rubriker.

Ja, kollade faktiskt runt lite efter att jag hade ställt frågan, och kom fram till project wedding jag med Så nu sitter jag och pillar ihop en hemsida i hemlighet att överraska blivande maken med när vi firar jämnt om nån månad

• Greeneyes

uppochhoppa skrev 2010-05-16 12:35:34 följande:
    Nio månader kvar för oss :) Hade möte med lokalen i veckasn som var, väntar på att skriva kontraktet och idag träffar vi fotograf nummer två. Vigselringen är klar och ligger här hemma och väntar ( nästan en pina, man vill ju ha den nu!!) och färgtemat är satt; grått, silver och orange! (och så har jag köpt skor ockå...) tipsar om skor under tusenlappen på bröllopsbloggen: www.brollopslycka.blogspot.com

åh, gillade starkt de första skorna! Men nu har jag redan köpt, och är ännu mer förtjust i mina

På tal om färgtema; vi har faktiskt valt puderrosa (typ blekrosa) och svart som tema - och så bling så klart, jag är gaaaalen i bling

• Greeneyes

Zia 20090618 skrev 2010-05-16 13:46:47 följande:
    Åh jag var också inne på svart och rosa av något slag med blingbling. Men så tyckte jag på nåt sätt att det kände så "bråkigt" (jag vet, min blivande småler fortfarande åt mitt ordval) med svart. Så vi bestämde oss för visserligen svart men i lite mindre skala och la till lite grönt istället. Vi köpte de första sakerna till bröllopet (förutom uppsydd kostym på resa) förra veckan. Ett tusental diamanter och så dessa: cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll Tror de kommer bli hur snyggt som helst och så med svarta tygservetter

'Åååååh vad fina! *kär* ...det är verkligen nackdelen med att gifta sig utomlands - det finns ju en gräns för huuuur mycket jag kan packa med mig   Har du fått hem diamanterna än? Vi funderar också på såna, att köpa på e-bay, men funderar lite på hur de ser ut i verkligheten. Så jag vill jättegärna höra ditt betyg när du fått dem!

Låter som en bra kompromiss tycker jag Eftersom vi verkar ha liknande smak så får vi utbyta tips tycker jag

• Greeneyes

ZIA: låter bra det

AndLisa: Vi har alltid varit fascinerade på varsitt håll av Skottland, och jag har alltid velat gifta mig vid/i ett slott. Så satt vi och fantiserade och drömde oss bort typ "hur skulle vi göra om vi var miljonärer etc" och båda sa att vi vill gifta oss på ett slott i Skottland. Så började vi kolla runt för skojs skull (nej, vi vann inte på lotto haha!) och det visade sig kosta som det gör här hemma att hyra lokal, men maten var billigare. Så då bestämde vi oss

• Greeneyes

Pixiebelle: Åh så roligt! Vill du berätta vad det är för klänning och skor du köpt? *nyfiken*

• Greeneyes

Fårävvör: Åh nej vad trist! Men det löser sig nog

Pixiebelle: tack för tipsen!

• Greeneyes

Liiisan & Niini: Grattis till era lokaler

Fårävvör: Usch, jobbigt. Vad har ni för kriterier ni letar utifrån? Tänkte att jag kan spåna lite också åt er

Svar på tråden 2011 brudar del 6