Inlägg från: Rosen2011 |Visa alla inlägg
  • Rosen2011

2011 brudar del 6

Håller med Niini, rimma på ni {#lang_emotions_laughing}

• Rosen2011

Fy va fuskiga ni är som gifter er så tidigt på året {#lang_emotions_laughing}

Åh va jag längtar nu, i morgon ska vi iväg och testa vigselringar,
    känns otroligt spännande.
    Har en favorit på Guldfynd som jag fastnat för, men aldrig fått tummen ur
    att prova. Men i morgon ska det provas hej vilt {#lang_emotions_smile}

• Rosen2011
    Therese142 skrev 2010-05-13 13:16:40 följande:
    Hej alla glada 11 brudar.. hur går det i planeringen.. själv har det avstannat efter bokning av festlokal.. är lite nyfiken på om det är någon fler som kommer vigsel på annan plats än i kyrkan ? mormor lär väl få slag när vi berättar om att vi har valt att cermonin på bryggan intill festlokalen..
    Vi har varit och kollat vigselringar idag...
    Fastnade för en ring som jag såg i en bröllopstidning för ca 1-2 år sedan och har den dess inte kunnat sluta tänka på den.
    Så idag var vi äntligen och provade den, och jag är fullkomligt förälskad!!!! {#lang_emotions_laughing}
    Vi känner också att det stannat av lite, men vi har iaf möte med eventuella matstället lite längre fram i månaden, men efter det så lär det bli segare.

Nope, vi gifter oss i kyrkan. Men självklart att ni ska ha på en brygga om det är det ni vill {#lang_emotions_laughing} Finns alltid någon som tycker si eller så om allt, så följ ert eget hjärta, det är ju er dag {#lang_emotions_smile}

• Rosen2011

AndLisa: Då gifter vi oss med bara en veckas mellanrum {#lang_emotions_laughing}

• Rosen2011

Vi bokade en lokal (som vi nu avbokat) och då skulle det kosta oss 1500 att ha från fredag-söndag och ha både entrévåningen och källarvåningen samt tillgång till
    deras kök och porslin.
    Dock kände vi att lokalen blev lite för stor så vi avbokade.

Är nog ganska olika vart i landet man bor, denna lokal ligger ute på vischan.

• Rosen2011
    Pixiebelle skrev 2010-05-19 12:03:39 följande:
    Gissa vad? Har köpt klänning i helgen!!! Vet att det är sjukt tidigt, men jag hittade en som det sa klick med direkt, så varför inte? :) Nu hänger den där hemma och är sååå fin! Och vet ni vad? Igår hittade jag de perfekta skorna! Så nu är två punkter avbockade på listan :)
    Åh va kul :) 
    Jag vågar inte köpa någon klänning än, ska ner lite till i vikt och vet inte
    vilken storlek jag kommer landa på i slutändan.
    Skor har jag däremot hittat flera par och tänkte kika lite mer på det i veckan..

Hittade en kuvertväska igår iaf, 79:- och jag är såååå nöjd {#lang_emotions_laughing}
    Hade tänkt lägga mellan 200-350 på en väska, så det känns riktigt
    bra att för en gång skull komma under budgeten {#lang_emotions_wink}

• Rosen2011
    Niini skrev 2010-05-19 14:38:45 följande:
    Tidigt? Vad tusan var jag isf som köpte i november?! :D
    Ännu tidigare {#lang_emotions_laughing} hihi
  • Rosen2011

Va tråkigt Fårävvör, hoppas ni kan hitta något annat alternativ.

• Rosen2011
    Liiisan skrev 2010-05-25 12:04:14 följande:
    har ni sätt denna sidan www.monogramstudio.se/   massa fina monogram :)
    Åh va många fina monogram det fanns där :) Tack!
  • Rosen2011

Gjorde mig ett monogram nu, blev jättebra :)

Enkelt o snyggt!

• Rosen2011

I morgon ska vi på möte med den eventuella resturangen/middagsstället.
    Sååå spännande, och nervöst.
    Nu känns det verkligen att det är på riktigt {#lang_emotions_laughing}

Håll tummarna för oss i morgon!

• Rosen2011

Vi var o kikade på lokalen/resturangen igår, och fastnade direkt...
    Ljust och härligt och var över alla förväntningar {#lang_emotions_laughing}
    Kan inte bli bättre, så nu väntar vi bara på bokningen.
    Känns underbart när bitarna faller på plats och man får just det bröllopet
    man drömt om {#lang_emotions_smile}

• Rosen2011
    Etain skrev 2010-05-28 22:18:46 följande:
    Hej! Relativt nyförlovad och planerar nu för bröllop i augusti 2011. Får man hoppa in i tråden och dela resan fram till dagen D med er andra?
    Självklart får du det {#lang_emotions_laughing}
  • Rosen2011

NiVi: 
    Vi kommer att vara cirka 80-90 personer i kyrkan och efteråt äter vi middag
    med bara de närmsta och blir mellan 25-30 personer.

• Rosen2011

Åh va jag längtar nu, vi bokade ju en kyrka för x antal månader 
    sen, men nu i veckan så var vi och kollade på en annan kyrka
    som vi fastnade för, så nu har vi bokat den nya o avbokat den gamla,
    känns såå bra!
    Nu önskar man att tiden kunde gå lite fortare bara

• Rosen2011

Greeneyes skrev 2010-06-14 11:14:45 följande:
    Ligger hemma med bihåleinflammation sedan en vecka, börjar bli så less Enda fördelen är att jag har mycket tid att hänga här o kolla in massa klänningar etc - börjar bli såååå sugen på att gå ut och prova. Men är lite velig, ska jag vekrligen ge mig ut och prova nu när jag är en storlek större än jag kommer att vara vid bröllopet? JAg har ungefär fyra kilo som jag brukar pendla upp och ner av mig själv, och jag vet att de rasar av mig när jag är nervös - vilket jag lär vara inför bröllopet... Visst, jag skulle kunna gå ner dem nu ganska lätt inför provningen, men jag trivs med att se ut så här.. Knepigt..  Hur gör ni som ska gå ner lite - provar ni klänning och köper en mindre storlek eller väntar ni?  Jag har iofs mina mått nedskrivna från den mindre storleken, och jag ska ju beställa från kina, så jag skulle väl kunna använda dem antar jag...
    Jag ska ner en del innan bröllopet, och jag kommer vänta så länge som möjligt med att prova tror jag.
    Vill gärna prova redan nu, men vet med mig att jag kommer se ut som en flodhäst med ett tält på kroppen så jag struntar i det tills några kilon till är borta
    Dock så ska jag iväg och kika på klänningar i morgon för att få ett hum om hur utbudet ser ut och vad jag gillar o inte gillar.
  • Rosen2011

Här är det lugnt med planerandet, hur är det för er andra?

Svar på tråden 2011 brudar del 6