Inlägg från: Niini |Visa alla inlägg
  • Niini

2011 brudar del 6

mrsJR skrev 2010-05-05 15:27:27 följande:
    Hoppas du lägger upp en bild efter bröllopet så man får se
    Absolut!
  • Niini

Snowfairy tror jag besämt giftre sig en vecka före oss :) 379 dagar kvar, snart spräcker vi 1-årssträcket! :D

Imorgon ska vi o kolla på en lokal, även om vi redan bokat en i februari. Har börjat vela med den första då jag hört från olika håll att det är svårt att få upp värmen där, så om det regnar eller är kallt på kvällen kan det kanske bli en mindre trevlig fest där alla fryser..

• Niini
    Greeneyes skrev 2010-05-06 18:54:46 följande:
    ...Och vi har 375 dagar kvar Fårävvör: Åh vad kul! Vilka datum väljer ni mellan?Niini: Men tror du verkligen att det blir så kallt med så mycket folk? Aldrig tänkt på det Men i värsta fall kanske ni kan låna lite element o ställa ut på gömda ställen i lokalen? Hur är det för er med planeringen? Fokuserar ni på en sak i taget eller lite av allt hela tiden? Jag hoppar från dag till dag, igår var det klänning och idag är det buketten som jag googlar som en galning på! ...och jag ändrar mig hela tiden dessutom, brudgummen kommer nog att bli galen av mina ändringar till slut haha
    Mjoo.. de e en lokal för 100-600 personer, vi kommer vara ca 90. Har en bekant som varit på bröllop med 250 gäster i den lokalen o han sa de aldrig blev riktigt full värme :S

Vi funderar inte så mycket just nu, har ju planerat sådär smått o samlat idéer ända sen mars -09 :P Vi har mallarna till inbjudningarna som vi borde börja på med, men det är inte riktigt som om inspirationen vill infinna sig.. 
  • Niini
    ALLIMA skrev 2010-05-09 09:22:10 följande:
    410103 Forever yours bestämde jag mig för igår! Light ivory eller äggskals vit! Känns kanonbra! Dock inte alls den typ av klänning eller stil jag tänkt men den enda utav alla jag provade som kändes wow! Snälla kan ni tipsa mig om vilken slöja som kan passa? Tiara? Ryggen är så snygg på denna klänning men jag älskar långa slöjor! Är lycklig!!!!
    Jättesnygg! Speciellt ryggen :) Tycker absolut inte att du ska dölja den med en slöja, om du vill ha slöja tycker jag nog du ska välja en ganska kort :)

Min klänning är annars också från Forever Yours, men som sagt s finns den ju inte o se nånstans..
  • Niini
    Liiisan skrev 2010-05-11 08:20:16 följande:
    Ska ni har barn med på festen?  Vi tänkte så hör att dom familjerna vars barn jag "lånar" till näbbar får göra som dom vill, och sedan våran son för vi har ju ingen barnvakt, alla är ju på festen haha.... Men sedan inga barn.. HUr ska ni göra?
    Vi hade från börja tänkt att barn under 15 år skulle få stanna hemma. Dock kom vi sen fram till att det skulle splittra både min ena kusin och sambons kusins barn mitt i skaran! Sen så skulle det inte finnas nån barnvakt åt en annan kusins barn då hans frus föräldrar bor i andra änden landet.. Så då blev det knepigt... Vi har löst det så att släktbarn (mao kusinbarn) är välkomna, medan vänners barn får stanna hemma med barnvakt. Med denna lösning halverar vi iaf barn under 15 år :)
  • Niini
    mrsJR skrev 2010-05-11 14:12:53 följande:
    Frågar jag Rosen2011
    Vi antog det ;)

Vi har beställt ösregn o stormvindar vi! Precis som på förlovningskvällen! {#lang_emotions_wink}

• Niini
    mrsJR skrev 2010-05-11 14:20:43 följande:
    Man kan aldrig vara nog tydlig, är det något jag lär mig i skolan så är det vikten av rak kommunikation
    Absolut! De kommer man långt med :)
  • Niini
    Rosen2011 skrev 2010-05-11 14:20:49 följande:
    Fuskigt 
    Vi behöver bara vänta till den 21:a maj ;)
  • Niini
    Greeneyes skrev 2010-05-11 16:45:31 följande:
    ...och vi den 16 Maj - så vi är ännu mer fuskiga   Jag sitter och filar på texten till våra save-the-date-kort som vi ska försöka få iväg snart. Vi gifter oss ju i Skottland, och därför tänkte vi förvarna lite med såna kort. Men det är lite knepigt hur man ska skriva tycker jag. Vi väljer mellan två alternativ, antingen rimma ihop något fyndigt eftersom vi är ganska (ö)kända i vår krets för att gilla rim och ordvitsar. Eller bara skriva kort och koncist att vi gifter oss där det datumet och att inbjudan och info kommer senare. Vad tycker ni??På tal om klänningar, jag är en sån som är alldeles gaalen i alla stora fluffiga kjolar, och om jag passar i en sån klänning så kommer jag definitivt att välja en sån
    Tycker absolut ni ska rimma om ni är bra på sånt! Mycket roligare än en text rakt upp o ner :)
  • Niini
    SnowFairy skrev 2010-05-14 08:16:52 följande:
    Wiii, idag är det "bara" exakt 1 år kvar 
    Härligt :) En vecka kvar för oss :)
Svar på tråden 2011 brudar del 6