2011 brudar del 6
Liiisan: Du behöver absolut inte ha efterrätt om du inte vill. Vi ska ta efterrätt eftersom det ändå ingår, men räknar istället på lite mindre mängd tårta.
Liiisan: Du behöver absolut inte ha efterrätt om du inte vill. Vi ska ta efterrätt eftersom det ändå ingår, men räknar istället på lite mindre mängd tårta.
Nä, men norr om Sthlm o har en massa kollegor som bor i Uppsala Vilken festlokal har ni valt? Ska fråga runt
Har gett en kollega i uppdrag att fundera. Återkommer
Trohet: haha, jag är likadan, ligger verkligen före om man nu kan säga så Men jag tror att man ska tuta o köra nu, för risken är att det blir så himla stressigt och inte alls lika roligt när det väl börjar närma sig
Rosen: Åh, kul!
Vi har funderat massor på musik, men det är lite knepigt. Vi har låtar vi gillar och som skulle passa, men problemet är att vi vigs utomhus om det är fint väder, och då tänkte vi nog ha en säckpipespelare (vi gifter oss ju i Skottland). Men han kan ju inte direkt spela inomhus eftersom det är så högljutt... Så vi får ha en reservplan, men vet inte om någon kan spela/sjunga av gästerna.. Jaja, hoppas det löser sig i höst när vi ska ner o kolla in stället, de kanske har någon lösning.
Hur gör ni som ska vigas utomhus med musiken?
Välkommen Etain
Ååååååh vad mycket fina klänningar jag hittat på sistone Nu måste jag snart ge mig ut o prova *otålig*! Hittade både Phil Collins och Agnes som favoritmärken - så det blir nog en kinakopia av någon av deras klänningar tror jag Fast först måste jag köra diet nån vecka, jag gissar att jag lär tappa en del kilon veckorna innan bröllopet när man är så stressad... Dumt om klänningen är för stor!
Hur går det för er andra?
Magic Bride: Välkommen!
Här är du i gott sällskap, tror att vi som är stammisar i tråden här ligger ganska långt fram i planeringen
Har du någon bild på din klänning? Jag har själv tänkt beställa från kina, men är lite osäker på om de blir så perfekta i verkligheten, så alla tips tas emot tacksam
Zia: ska bli spännande att se din klänning när den är klar Haha, jag har kärat ner mig totalt i dina servettringar... funderar på att beställa ändå... får väl tvinga folk att ta med dem i sina resväskor - eller skicka alla grejer som frakt eller nåt, jag jobbar ju faktiskt med just frakt
Ser jättefin ut -
Fårävvör: Åh, grattis vad kul! (förresten, så har du typ världens mest svårstavade nick )
Liiisan: Vi kommer bara att koppla in en dator eller ipod till högtalare som finns i lokalen eftersom det är svårt att hitta ett bra band utomlands känns det som..
Etain: har tyvärr ingen koll på ställena...
Therese: Ja, jag är också kluven! Tror jag kommer att prova mig fram när jag väl köpt klänningen, tror att det påverkar valet ganska mycket. Jag har funderat på halvuppsatt med lockar, men om jag har en för krimskramsig klänning så kanske jag behöver en stelare frisyr.. Svårt det där! Finns massa bilder på projectwedding.com som du kan kika på
Zia: Ja, jag får väl invänta dina o se vad du tycker om dem Kanske kan köpa en av dig om du får för många så jag får se den live innan jag bestämmer mig
kapellösa: kul att ni bokat lokal Du kan ju göra som många av oss och beställa en klänning från kina, då kan man få en specialuppsydd efter ens egna mått för nån tusenlapp
Minstoradag:
Det finns en hel tråd om det, under brudklänningar, heter typ kinaklänningstråden Där står alllllllt du behöver veta!
Allima: Vi har valt efter hjärta och inte hjärna. Bjudit de vi tycker om som vi vill ha närvarande. Vad gäller kollegor så bjöd vi bara de som vi umgås med privat. Tänk lite "skulle denna person bjuda mig på sitt bröllop/födelsedagsfest?". Vad gäller skillnad mellan vänner och bekanta så bjuder vi de som man pratar med i telefon eller umgås med, inte såna som man ex bara festar tillsammans osv. Vi kommer upp i ca 70 pers men kan nog inte räkna med att alla kommer eftersom vi gifter oss utomlands.
Lite så tänker vi med, men samtidigt måste man ju ha råd ifall alla får för sig för att komma... Vi har faktiskt några i reserv att bjuda lite närmare om nu många hoppar av (fast till de säger vi att vi inte bestämt gästlista än pga budget).
Fårävvör: Bra gjort med ny tråd Snälla, kan du skrva in i TS att man ska kopiera senaste inlägget och fylla i sig, inte TS? Det blev så knasigt i förra tråden när alla gjorde så!
Nice
Nä, jag tycker man ska ta det man känner för! Å det är ju färger som funkar året om Själva ska vi ha ljusrosa och svart, det om nåt är väl knappast somrigt
Ligger hemma med bihåleinflammation sedan en vecka, börjar bli så less
Enda fördelen är att jag har mycket tid att hänga här o kolla in massa klänningar etc - börjar bli såååå sugen på att gå ut och prova. Men är lite velig, ska jag vekrligen ge mig ut och prova nu när jag är en storlek större än jag kommer att vara vid bröllopet? JAg har ungefär fyra kilo som jag brukar pendla upp och ner av mig själv, och jag vet att de rasar av mig när jag är nervös - vilket jag lär vara inför bröllopet... Visst, jag skulle kunna gå ner dem nu ganska lätt inför provningen, men jag trivs med att se ut så här.. Knepigt..
Hur gör ni som ska gå ner lite - provar ni klänning och köper en mindre storlek eller väntar ni?
Jag har iofs mina mått nedskrivna från den mindre storleken, och jag ska ju beställa från kina, så jag skulle väl kunna använda dem antar jag...
NiVi o Rosen: ja, snörning kommer jag också att välja. Sen får jag väl göra som det sas i filmen Bridal wars: "You do not alter a Vera to fit you, you alter yourself to fit Vera" - att man får anpassa sig själv efter klänningen om man hittar den perfekta
Vi har nog ganska klart för oss hur vår bröllopsresa ska vara. Men eftersom vädret passar bättre på senhösten så kommer vi att åka i november -11 istället. Vi har nämligen tänkt gå Inka-leden först och sedan avsluta med en veckai Mexico om det går att samordna på ett smidigt sätt.
Men bila i USA låter superkul! Har flera kompisar som gjort det, och vi är också lite sugna! Kommer nog att bli kanon för er!
NiVi & Pyttsan: åh, trist, men det låter ju som vettiga beslut!
Nivi: Åh, trist att behöva ställa undan dem, men då har du ju något att längta efter i alla fall också
Jättelycka till med renovering och giftermålet även om det ligger längre fram!
Ååååååååh jag har hittat THE DRESS!!!!!!
Jag som bara skulle ut och prova för att sedan sy upp en kopia från Kina.... Tji fick jag, blev så klart kär i en Sincerity för 15 000 kr som absolut inte går att kopiera.. Alltså, det var så himla kul att prova klänningar, och jag hann väl med 15 st kanske. Sen när jag väl satte på mig "min" klänning så fick jag hjärtklappning och blev alldeles tårögd, jag blev verkligen KÄR!
Men skam den som ger sig, jag bestämde mig för att kolla om de kommer att reas någonstans. Så jag ringde till alla i Sverige som säljer den, och fick tag på den i Borlänge för 9000kr i stället, så jag har betalat in handpenning och ska upp dit o hämta den efter semestertiderna
Känns sååå himla bra, är dock liiite ledsen att jag inte ska prova fler klänningar, men det vågar jag absolut inte göra..