Inlägg från: Niini |Visa alla inlägg
  • Niini

2011 brudar del 6

Pixiebelle skrev 2010-05-19 12:03:39 följande:
    Gissa vad? Har köpt klänning i helgen!!! Vet att det är sjukt tidigt, men jag hittade en som det sa klick med direkt, så varför inte? :) Nu hänger den där hemma och är sååå fin! Och vet ni vad? Igår hittade jag de perfekta skorna! Så nu är två punkter avbockade på listan :)
    Tidigt? Vad tusan var jag isf som köpte i november?! :D
  • Niini
    Fårävvör skrev 2010-05-24 09:59:13 följande:
    Jaha, nu fick jag reda på att lokalen vi hoppades få gifta oss i bara får bokas om man ska ha festen på samma ställe.. och dessutom hade de endast datum lediga i juli och augusti nästa år... Liite långt bort!! Vad gör man nu då? Kommer inte på fler ställen att kolla på, och snart vill väl festlokalen veta om vi vill ha bokningen eller inte :(
    Vad trist :/ Men om ni verkligen vill ha den så tycker jag ni ska ta o sätta er ner o diskutera. Fundera på om den verkligen är så bra så ni skulle kunna flytta fram bröllopet o o tänka om gällande festlokalen :)
  • Niini

Sambon ringde nyss o meddelade att vår drömlokal är bokad! {#lang_emotions_laughing} Pris för att hyra själva lokalen fanns inte, det berodde på vilken mat man väljer. Ägaren sa det brukar ligga mellan 300-500 kr/person, vilket jag tycker är billigt för 3-rätters + ursnygg lokal!

• Niini
    Fårävvör skrev 2010-05-24 15:21:41 följande:
      Det låter absolut billigt! Vi betalar 600-700 per person för 3-rätters och lokal. Vi har nog insett att festlokalen vi bokat är den vi faktiskt vill ha för den är bra på så många sätt och vis! Nära stan, men ändå jättefin natur, finns övernattning för gästerna för rimligt pris  och dessutom gångavstånd för storbandet som ska spela (= slipper betala kostnad förr deras transport...)Men nu har jag gjort en ny lista på vigselplatser vi ska kolla upp! Pendlar mellan hopp och förtvivlan men det löser sig nog
    Låter bra :) Sen är det kanske nog också lättare att hitta en ny vigselplats :)
  • Niini
    sommarbrud 080802 skrev 2010-05-26 20:34:01 följande:
    Hej!Får man hoppa in här?Jag är då redan gift men vi ska "gifta" oss igen. Vi kommer i augusti/september (inte helt 100% vilken månad än)att avlägga våra egenskrivna löften till varandra på en strand i Thailand. De kommer bli en liten vigselcermoni med endast några bekanta till oss närvarande och i hemlighet. Vi kommer alltså gifta oss igen.Är de ok att hoppa in här eller passar jag inte in!?
    Visst får du hoppa in! :)
  • Niini
    sommarbrud 080802 skrev 2010-05-26 20:34:01 följande:
    Hej!Får man hoppa in här?Jag är då redan gift men vi ska "gifta" oss igen. Vi kommer i augusti/september (inte helt 100% vilken månad än)att avlägga våra egenskrivna löften till varandra på en strand i Thailand. De kommer bli en liten vigselcermoni med endast några bekanta till oss närvarande och i hemlighet. Vi kommer alltså gifta oss igen.Är de ok att hoppa in här eller passar jag inte in!?
    bara bra med nån som redan gift sig en gång, vi har nån erfaren då att fråga om råd ;)
  • Niini

Hämtade nyss hem fyra bröllopstidningar! Man kan göra kap på nätet ibland, endast 80 kr :)

• Niini
    MaddeåMats skrev 2010-06-11 11:09:46 följande:
    Idag är det 1 år kvar tills min älskling blir min man och jag blir hans fru! Är så stolt att jag nästan spricker!
    Härlig känsla eller hur :)
  • Niini
    NiVi skrev 2010-06-11 20:47:09 följande:
    Hur stora bröllop ska ni alla ha? Vi kommer nog landa på 55-75 gäster som det verkar nu
    90 gäster exakt borde det bli!
  • Niini
    NiVi skrev 2010-06-14 10:38:11 följande:
    Niini: kan inte du lägga in den nya tråden för datum i trådstarten?
    Visst kan jag det :)
  • Niini
    Fårävvör skrev 2010-06-14 14:20:34 följande:
    Har ni funderat på vart ni vill åka på bröllopsresa? Vi är lite inne på att bila i Kalifornien i ett par veckor och sen avsluta med några dagar i New York på vägen hem! =)
    Vi funderar på Maldiverna, eller nåt annat varmt, soligt o svindyrt ställe ;)

Dock skulle vi vilja åka direkt efter bröllopet o att sticka till solen då sommarn börjar komma här känns lite udda. Så då är ett annat alternativ att sticka i November då vi firar 7 år tillsammans o slå ihop det o i maj åka nån kortare resa, typ London eller så...

• Niini
    NiVi skrev 2010-06-18 07:31:20 följande:
    Vi har ställt in bröllopet! Husrenoveringarna tar alldeles för mycket tid och pengar och efter många om och men kom vi överens om att kompromisserna blev för många. Vi väljer att vänta tills huset är klart (om kanske 5-6 år) när vi kan lägga 100000 :- på bröllopet och inte känna att vi måste kompromissa bort viktiga detaljer och drömmar. Vi är fortfarande unga och vackra då men förhoppningsvis med ett nyrenoverat och fint hus och med pengar i börsen     (Jag finns fortfarande kvar på bröllopstorget och bakar bröllopstårtor och cupcakes åt uppsalabor!)
    Nej vad trist att ni blivit tvugna att ställa in! Men vi har själv renoverat vår lägenhet så jag vet hur snabbt pengarna flyger iväg.. Men ni får nåt att se framemot i framtiden nu istället :)
  • Niini
    Rosen2011 skrev 2010-07-03 22:17:10 följande:
    Här är det lugnt med planerandet, hur är det för er andra?
    Inte så mycket planerande egentligen. Har koll på det mesta som listorna föreslår ska fixas 12-9 månader på förhand. Kollade kläder åt sambon idag, tänkte ifall vi skulle hittat nånting på rean. Det gjorde vi inte men kom ändå över kostym + väst för en rätt billig peng. Bäst o slå till då man httade nånting som sitter som gjutet då sambon e rätt smal så det är inte det lättaste o hitta en kostym.
Svar på tråden 2011 brudar del 6