• rosesarered

Den mannen, den mannen

Det verkar vara ett vanligt problem med brudgummarna... Men dra inte alla blivande makar över en kam. Min fästman har under planeringen varit väldig engagerad och inbjudningarna har vi suttit och gjort tillsammans. Jag erkänner att jag gick in i kortmakeriet med inställningen "jag kan nog bäst" men det visade sig att min kära fästman var en jäkel på skärapparaten och mycket duktig på att pyssla.. 

Nu råkar vi ha ett ganska annorlunda bröllop som gör att han på många plan har mera koll än vad jag har gällande praktiska bestyr. Det kanske kan bero på att han från början fått bestämma ganska mycket gällande vårt bröllop, till exempel ville ha absolut gifta sig utomhus borgerligt och sen ville han ha ett lantligt bröllop i en väldigt ovanlig lokal. Sina kläder fixade han i januari och hade bestämda åsikter om vad han ville ha. 

Anledningen till att vi båda är så engagerade tror jag handlar om att vi bägge är "projektmänniskor" och att vi pratat rätt mycket gällande att vi inte vill hamna i stereotypa könsroller när det kommer till vår bröllopsplanering. Det vi däremot stör oss på är att folk antar att han inte har någon koll på vårt bröllop eller inte bryr sig! Bara för att han är man. 

Vilket är ganska irriterade då det faktiskt är vårt bröllop och båda är engagerade och involverade. Min sambo tycker att det är ganska fräckt att folk antar att han "inte gör något" och att det bara är jag som sköter planeringen.

Svar på tråden Den mannen, den mannen