• keee

Den mannen, den mannen

Jag funderade lite på det ni skriver om att killarna inte är lika engagerade och med i planerandet av detaljer som ni kanske hoppas på.

Jag tror att det har att göra med vad vi kallar för "manligt" & "kvinnligt".  Jag vet inte, men jag kan gissa att stor majoritet av oss som är medlemmar här på BT faktiskt är tjejer.  Vad säger det? Jag tror att det är mer i vår "natur" att fixa & trixa lite mer än killarna. Jag vet däremot att min blivande kommer att bidra lika mycket som jag med bröllopsplanerandet & man bidrar ju på olika sätt.  Fast det kanske kommer vara jag som kommer med mest idéer eftersom det är nog jag som kommer att surfa mest på ämnet bröllop (tex här på BT) & inspireras av olika tips, bilder & vad jag läser.

Dock skulle det aldrig falla mig in att bestämma något utan att fråga honom (bortsett från hur jag kommer att se ut - för det får han ju inte se innan vigseln) för detta kommer ju att vara vår stora fanastiska dag & då vill jag att de val vi har gjort allt ifrån färger, gästlista, mat, dukning, lokal, live-band, osv ska vara något som vi båda känner starkt för och som passar oss.  Vårt mål är att gästerna efter bröllopet ska säga att (förutom att de har haft jätteroligt) det var klockrent vårt bröllop - att det är så K & T.s stil.

Svar på tråden Den mannen, den mannen