Inlägg från: lillabjörn |Visa alla inlägg
  • lillabjörn

Måste få skriva av mig om min tärna..

Hejsan:)

Usch vad olustigt och tråkigt det har blivit för dig!

Det verkar som att det grundläggande problemet är att ni är på olika våglängder just nu (i livet). Hon festar och lägger pengar på det och kanske inte var redo för att betala en svindyr klänning?

Du som ska gifta dig har ju givetvis detta för ögonen, och ser en underbar dag framför dig.

Jag tycker inte du ska bli alltför besviken på din väninna. Hon menar säkert inget illa men verkar ha svårt att kunna sätta sig in i vad det här betyder för dig!

Vi brudar och brudgummar med för den delen ;) glömmer ibland bort att våra bästa och närmsta vänner inte kommer att tycka det är en lika fantastisk och viktig dag som vi gör.

Mitt råd till dig är att prata med din väninna, kanske du kan betala en lite större del av klänningen? Vem var det förresten som bestämde att klänningen skulle vara svindyr? Enligt Ribbing som jag litar på vad gäller etikettsfrågor så är det brudparet som betalar kläningar om de har särskilda önskemål på själva tärnklänningen?

/M

• lillabjörn

Jag håller med dig..

Moirie skrev 2010-04-19 22:25:12 följande:
    Men oj vad många som tycker man ska säga upp vänskapen för att en vän har svårt att betala klänningen och har glömt att boka hotellrum. Ja, hon verkar inte så intresserad av att hjälpa till och ja, det är klart det måste svida att hon umgås med någon som snackat skit om ts. Nej, hon verkar inte vara någon idealisk tärna men jag tycker det är hårda ord att råda någon att säga upp vänskapen. Prata med henne, Superstarfia. Har man varit vänner sedan första klass så tycker jag man är skyldig varandra det innan man gör något mer dramatiskt.
Svar på tråden Måste få skriva av mig om min tärna..