besvärlig mormor och morfar
Min mormor och morfar skaffade barn när mormor var yngre än vad jag är nu och dom gifte sig först när hon var gravid. Min mamma fick mig när hon nyss fyllt 18 och gifte sig därefter med min pappa. I sommar fyller jag 21 och ungefär en månad efter det gifter jag mig med världens underbaraste man. Vi förlovade oss på våran ett årsdag och kommer att gifta oss på våran två årsdag.
Inbjudningarna gick ut för ungefär 2 månader sedan och dom flesta har redan svarat eller åtminstonde tackat för inbjudan och sagt att dom ska kolla om dom har möjlighet att komma. Men inte min mormor och morfar. När min mamma tog upp bröllopet med dom sa dom att dom skulle fundera lite på det där och sen sa dom "det är ju så långt kvar tills dess, vem vet om dom ens är tillsammans då?".
Detta var ungefär en månad sedan och när mamma häromdagen nämnde bröllopet igen sa min morfar " jo vi ska ju som sagt var fundera lite, dom rä ju så unga..". Min mormor och morfar bort ca 20 minuter med bil ifrån platsen där vi ska vigas och dom är runt 60 och friska båda två så det är inte avståndet eller på grund av ålder som dom ska fundera på det. Jag har alltid varit deras "favoritbarnbarn" men sen jag träffade min m2b har dom tagit alltmer avstånd ifrån mig.
Jag tror att detta kan bero på min moster som är över 30 men fortfarande bor hemma och inte har någon pojkvän. Hon är rent ut sagt otrevlig mot mig nu för tiden och verkar klanka ner på allting jag gör och det känns som att det är svartsjuka som ligger bakom. Men varför ska jag bli klandrad för att hon inte trivs med sin livssituation och inte gör något åt den?
Nu har både jag och m2b ledsnat på deras attityd och jag vet inte ens om jag vill ha dom där på bröllopet. Om dom kommer så känns det som att dom gör det för att dom "måste" och då vill jag hellre att dom stannar hemma. Jag vill dela våran dag med människor som gläds med oss! Så hur ska jag göra? Ska jag vänta och se eller ska jag prata med dom?