Äntligen fredag del 21
Duktigt handlat! Wow!
Duktigt handlat! Wow!
toktrött på hotellrum, kram o godnatt!
jaha, superintensiv men bra dag!
heja Hilde!
Själv känner jag mig fast i ett liknande träsk, men på jobbet, som mellanchef över rätt osjälvständig personal - alla rycker i en o dumpar sina oavslutade arbetsuppgifter på en precis hela tiden, det jag behöver prioritera halkar längre o längre ner hela tiden och stressen bara ökar. Nåja, eg är det rätt bra, jag har inte mycket kvar på min egen att-göra-lista innan jag flyttar, skrivbordet är halvvägs röjt före semestern och jag är snart ledig! Men jag är galet stressad och sliten av att bli ryckt i hela tiden - mellanchef är jobbigt (o inget formellt erkännande för positionen får jag heller, varken lön eller titel) - mycket daglig arbetsledning, ingen riktig makt o ingen som tar upp pucken när jag delegerar utan halva tiden får jag tillbaks oavslutade grejer med ett förebrående tonfall... Suck.
Just nu tror dock personalen att jag har massor med makt, ryktet går att chefen vill ge alla ledigt en viss helgdag men att jag vägrat så det blir inget - lite smickrad är jag, även om det är långt från sanningen!
Kram kram! Flytt var det här, men inte renovering, gudskelov!
NU levererar de strax ett kassaskåp!
Hemma! Men inte på heltid än, det blir nog senare i sommar. Det är jätteskönt att vara lite ledig nu dock, det har varit slitiga veckor på sistone, och jag behöver sova.
Kram på er!
regniga dag? Inte i sthlm... här har vi köpt balkongmöbler o dricker nu vin på balkonegn!
nu har regnet kommit hit, så nån frukost å balkongen blev det inte - men du har rätt, det var INTE synd om oss igår.
Äntligen fredag på er!
Grattis mc!
Här softar vi inför mera gäster ikväll, jag ska springa iväg på ett ärende mellan men mest är jag döförkyld o febrig - priset för stressen kommer när man väl släpper taget!
Vad mysigt det låter. Själv snörvlar jag o kurar på balkongen i fleecetröja o med temugg.
japp, jag är hemma, men inte på heltid än, inte förrän i augusti. Men det är galet skönt att vara lite ledig, trist bara att jag är så förkyld. Vi åker till Tallinn i helgen, hoppas jag inte smittar maken lagom tills dess bara, för jag är nog på bättringsvägen nu (men det har jag trott i 2 dar redan så...)
Myggparty...
Näe, inget spa, tror jag, vi ska bo inne i stan. Men trevligt ändå!
har fö träffar världens coolaste mormor idag! min alltså!
det var mysigt!
Äntligen fredag!
ansiktsboken, oxå känd som sociala kontrollkontoret, funkar finfint här - men hela nätet verkar lite segt - jag försöker titta på bröllopsgästklänningar o det går sådär.
Vi har haft en finfin helg i Tallinn annars med bl a mycket god mat - enda minusen att jag fortfarande var lite förkyld o väldigt trött o dessutom drog på mig skoskav...
CM, det låter galet tjusigt, jag är döavis! Nu ska jag tillbaks till långtbortistan för sista gången, imorrn. Maken har flytt stan redan för midsommar med vänner och kommer efter mig nästa vecka, sen är det flyttpackning o så som gäller resten av sommarn!