hur länge innan beställa brudbukett
Skall gifta oss 5 juni i Göteborg. Har inte tänkt på brudbukett ännu. Hur länge innan måste man beställa/prata med florist? Och har någon något bra tips på bra ställen? Skall inte göra den själv.
Skall gifta oss 5 juni i Göteborg. Har inte tänkt på brudbukett ännu. Hur länge innan måste man beställa/prata med florist? Och har någon något bra tips på bra ställen? Skall inte göra den själv.
jag beställde min i november.. gifter mig i augusti.. ;)
men jag tror du kan göra det ganska tätt inpå.. :)
Jag beställde min idag och gifter mig 15 maj. Beror ju på vad du vill ha för blommor också. Vill du ha sånt som är i säsong och som de kan tänkas ha hemma så behöver du inte vara så tidig. Vill du ha något speciellt med ovanliga sorter/färger så ska du nog kolla i god tid så att de hinner beställa efter det som behövs. Jag frågade på blomsterhandeln och beskrev vad jag ville ha och då sa de att jag skulle komma 1 mån-2 v innan eller så. Men jag ska inte ha något speciellt utan sånt som finns nu, och en enkel bindning utan hållare och så...
Mitt råd är att fundera vad du vill ha för blommor och sen kan du ju ringa/gå runt och fråga hur tidigt de vill ha beställningen.
Det beror också i högsta grad på vart man går. Det finns butiker som har så mycket brudbinderier att man måste boka minst tre månader i förväg för att de ska ha tid med ens beställning, medan andra sällan gör bröllop och då inte är så fullbokade.
Jag skulle boka minst en månad innan, så har du inte varit hos floristen än så se till att komma iväg.
De jag har varit i kontakt med säger ca 1 månad innan, om man vet vad man ska ha och om det inte är några sällsynta blommor.
jag har oxå hört ca 1 månad innan...
Du kan boka "tiden" hos floristen nu utan att du för den skull vet hur din bukett ska se ut. Sen tar du detaljerna en månad före vigseln... så slipper du leta upp någon mer oerfaren i sista minuten.
Jag har bokat floristen 3 månader innan (dom kunde få fullt) och sen ville hon ha den slutliga beställningen minst 2 veckor innan
Till oss sa hon 2 månader innan eftersom jag vill ha speciella blommor i min bukett! Det verkar väldigt olika men jag tror det är bra och vara ute i god tid. Ta gärna med en bild på hur dui vill ha din bukett, det är ett bra hjälpmedel för floristen.
Jag skulle göra det så fort som möjligt om jag vore du! Jag gjorde det för ca en månad sedan och det är två kvar.
Jag gifter mig oxå den 5:e juni och jag var först in i november förra året och skulle beställa men de sa till mig att komma en månad innan. Så i måndags var jag in och beställde den. Bara ljusrosa långskaftade pioner med lite pärlor!