Vi som går på Viktväktarna del 6
Hmmm... Inget av dem passar mig - jag är dålig på motion, försöker att promenera, jag kör inga cheklistor och det är min man som räknar maten .
Hmmm... Inget av dem passar mig - jag är dålig på motion, försöker att promenera, jag kör inga cheklistor och det är min man som räknar maten .
... lagar... maten menar jag förstårs .
Nu har jag varit lite konfys ett par dagar. I morgon ska jag försöka ta mig till vågen. Då kanske lite frågetecken kan rätas ut .
Ha en bra vecka alla! Go girls and boys .
Frågan är om jag "vill" bli utmanad . Fast jag vet att jag borde röra på mig, inte bara för viktens skull. Jag och en kompis hade ju tänkt simma en gång i veckan, men det blev mer och mer sällan. Antingen var någon av oss sjuke eller så var hon på tjänsteresa. Nu har hon fått problem med njurarna och har stärnga doktorsorder att inte anstränga sig. Jag har fått ett långt sommarjobb inom vården. Där kommer det bli en del stående och gående så man får röra på sig, även om det inte blir på samma sätt som motion.
Det är lugnt - jag kommer inte smita . Jag försöker uppmuntra när jag kan, men det är ni bra på oxå =).
******* BÖRJA KOPIERA HÄR **********
Emelia79, 30 år, startvikt 71kg, målvikt 60 kg.
Malin och Joel, 23 år, startvikt 70,5 kg, målvikt 60 kg (till 10/7). Hittills -3,9 kg (66,6 kg).
Svanboet: Borås/Gbg, 27 år, möte onsdagar, sedan v.20 2009, vikt v10: 89.3 kg (-1.2)
tågjäntan: Gbg, 38 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Startvikt ca 80 kg maj/juni. Målvikt 60kg. 31/5 64;5
Diz: Hbg, 27år, möte måndagar, start sep/ok-09 87,3kg, Målvikt 65 kg, vikt 18/1 82,3kg - +0.1kg förra veckan.
ThereseStefan, 26 år. Oregelbunden vägning. Startvikt 58,2kg i november. Målvikt 55kg i juni.
Sonja68, 41 år, Vägning varje måndag. Startvikt 59,7 kg, Målvikt 52 kg. Vikt 25/1 v.1: 58,7 (-1 kg) 2/2 v.2: 57,9 (-0,8). 9/2 v.3: 58,5 (+0,6 kg). 16/2 v.4 58,0 kg (-0,5). 1/3 v.6 58,5 kg (+0,5).8/3 v.7 58 kg (-0,5). 16/3 v.8 58,9 kg (+0,9). 22/3 v.9 58,0 kg (-0,9). 29/3 v.10 58,4 (+0,4). 6/4 v.11 58,9 (+0,5).19/4 v.13 59,5 kg (+0,6)
26/4 v.14 58,6 kg (-0.9)
19juni: 37 år, möte tis.,startvikt 86,8 kg aug -09, vikt den 23/3 70,8 kg.
fyll på med de uppgifter du vill delge oss andra i tråden..
Det har alltså gått ner 1,5 kg. Fast jag känner mig fortfarande konfys . Ja, alltså, det är ju positivt att jag gått ner. Det som gjort mig konfys är att jag börjat komma i de kläderna jag köpte precis innan jag blev gravid - trots en större mage (jo, det blir en annan "bula" nu när jag tagit på mig de låga jeansen =)) och minst 2,5kg kvar till den vikt jag hade då.
På tal om utmaning; den stora utmaningen blir för mig nu när jag _börjar_ närma mig målvikt, att se till att jag inte unnar mig för mycket under sommaren och inte går upp. Jag får ju se till att stå kvar på samma vikt åtminstone .
Nu har vi rätt mycket att göra här den närmaste veckan, så vi får se hur mycket jag hinner gå in här. Ni får kämpa väl!
Min utmaning karaktär har inte funkat det bästa denna vecka. På jobbet har jag nallat en del ur kakburken och igår hade min man köpt godis till helgen som jag fick syn på - då var det kört. Samtidigt så har jag jobbat nu i tre dagar där man står och går nästan hela tiden. Det tror jag gjort det värre. I dag när jag varit hemma och tagit det lugnt har sötsuget inte varit lika starkt.
Fast i dag tog jag iaf en 30-40 minuters promenad med dottern.
I helgen var det examensfest i dagarna två och mycket gott och smaskigt, men det var ajg medveten om och halvt planerat. I dag lyckades jag i stället hålla mig borta från kakburken på jobbet och åt råttatojj, rattatoui (eller hur det stavas), till middag. Något som kan rekomenderas. Eftersom det mest är pastan som ger points är den bra på det viset. Jag ska försöka återkomma med recept.
Välkommen Minatoradag!
Känn dig som hemma .
Det var inte illa Terese . Jag tror, eller vi alla vet , att man mår bra av att röra på sig även om man har ett par extra kilon.
Jag funderade på att falla för de ungsbakade chipsen som de gjort reklam för på tv. Men så blev vi bjudna på hallonpaj med glass hos ett par kompisar, så att smaka de chipsen får skjutas på framtiden.
GRATTIS min stora dag!
Jag vet inte, jag har haft den karaktären. Jo, jag har tagit dietorellgodis. Men på jobbet nu när man står och går mer har det varit svårare att låta bli kakburken. En anledning till att jag lyckats hålla mig från kakorna är att vi aldrig har kakor hemma mer än när vi får gäster.
Go girl go!
Förra veckan var jag ledig och vi var på lite semester. Det blev en hel del gott jag unnade mig . Men nu blir det hårda tag igen.
Hoppas att det gick bra!
Själv känns det lite svårare så här på sommaren. Och jobbet gör att man känner sig tröttare. I går var jag på möhippa - då blev en del gott och i dag har jag ätit en hel dajm...
Annars har det gått någorlunda. Fast det märks inte så mycket på magen så jag drar mig för att gå till vågen.
Bra!
HEJA, HEJA, HEJA!
I dag blev det hastigt och lustigt en promenad med en rullstol på jobbet ca 12 x 12 min (en liten "paus" i en affär på ca 5 min). Det var lite svettigt i värmen, men jag hoppas att det tog lite extra energi.
Oj, i dag är det dags för en ny tråd... jag ska försöka göra en ny.
Jag testar och ser om detta stämmer till den nya tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3791214.html