• Svanboet

Vi som går på Viktväktarna del 6

Här samlas vi som går på Viktväktarna och pratar om maten, mötena, motionen och motivationen och allt annat som liver erbjuder.

Välkommen in i värmen, gamla och nya, och dela en resa med oss!

• Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 6
  • tågjäntan

Nu har jag varit lite konfys ett par dagar. I morgon ska jag försöka ta mig till vågen. Då kanske lite frågetecken kan rätas ut .

Ha en bra vecka alla! Go girls and boys .

• Sonja68

Jag ids inte väga mig idag, för det har varit fika och slisk hela helgen med en massa kalas både fredag, lördag och söndag. Och ingen träning hela förra veckan.
    Så är det.
    Nu tar vi nya tag

• Svanboet

Jag har ont i rumpan!!

Nervöst och lite skakig i benen gick jag igår iväg till min cykelgrupp igen efter ett låååångt uppehåll. Nervös för jag visste inte hur gruppen skulle reagera på att jag var tillbaka och nervös för vi skulle cykla ute och jag har inte cyklat på flera år, nervös för att vi skulle cykla en "liten" runda på 5 mil!

Jag tog mig över nervös-knölen och gruppen verkade glad åt att jag var tillbaka. Jag kände mig mer och mer välkommen vartefter passet gick och nu är jag eld och lågor över att utrusta mig och min cykel så att nästa pass ska bli ännu bättre. Kan säga att det känns i rumpan efter ett sånt pass, som tur var cyklade vi på morgonen så jag hann gå ganska mycket på kvällen och höll därmed undan träningsvärken.

Nu gäller det att ta tag i saken och inte låta denna träning vara den enda jag genomför. Av den anledningen har jag nu bokat spinning imorgon bitti och sen blir det ett pass till på torsdag kväll innan det åter är dags för cykelgruppen på söndag. Antar att jag inte vinner träningsutmanignen denna veckan iaf

• Svanboet

Angående utmaningarna...

Det verkar som om det bara är jag och Sonja som är på för lite innbördes utmaning och det känns lite tråkigt. MEN jag vill itne att ni andra i gruppen här ska dra åt er öronen och smyga härifrån så vi får kanske försöka hitta en utmaning som alla kan delta i.

När jag gjorde mina försölag på utmaning så utgick jag från de punkter som jag har svårast för att hålla mig till i programmet men ni andra får gärna ge förslag själva.

Tågjäntan - om du nu är dålig på motion kanske det är en bra utmaning för dig om du ni VILL bli bättre påå motion. Jag har ju än så länge bara lämnat förslag på utmanings-typ, inget är sagt om hur motionen ska utformas/regleras.

• tågjäntan

Frågan är om jag "vill" bli utmanad . Fast jag vet att jag borde röra på mig, inte bara för viktens skull. Jag och en kompis hade ju tänkt simma en gång i veckan, men det blev mer och mer sällan. Antingen var någon av oss sjuke eller så var hon på tjänsteresa. Nu har hon fått problem med njurarna och har stärnga doktorsorder att inte anstränga sig. Jag har fått ett långt sommarjobb inom vården. Där kommer det bli en del stående och gående så man får röra på sig, även om det inte blir på samma sätt som motion.

Det är lugnt - jag kommer inte smita . Jag försöker uppmuntra när jag kan, men det är ni bra på oxå =).

• tågjäntan

******* BÖRJA KOPIERA HÄR **********
    Emelia79, 30 år, startvikt 71kg, målvikt 60 kg.

Malin och Joel, 23 år, startvikt 70,5 kg, målvikt 60 kg (till 10/7). Hittills -3,9 kg (66,6 kg).

Svanboet: Borås/Gbg, 27 år, möte onsdagar, sedan v.20 2009, vikt v10: 89.3 kg (-1.2)

tågjäntan: Gbg, 38 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Startvikt ca 80 kg maj/juni. Målvikt 60kg. 31/5 64;5
    Diz: Hbg, 27år, möte måndagar, start sep/ok-09 87,3kg, Målvikt 65 kg, vikt 18/1 82,3kg - +0.1kg förra veckan.

ThereseStefan, 26 år. Oregelbunden vägning. Startvikt 58,2kg i november. Målvikt 55kg i juni.

Sonja68, 41 år, Vägning varje måndag. Startvikt 59,7 kg, Målvikt 52 kg. Vikt 25/1 v.1: 58,7 (-1 kg) 2/2 v.2: 57,9 (-0,8). 9/2 v.3: 58,5 (+0,6 kg). 16/2 v.4 58,0 kg (-0,5). 1/3 v.6 58,5 kg (+0,5).8/3 v.7 58 kg (-0,5). 16/3 v.8 58,9 kg (+0,9). 22/3 v.9 58,0 kg (-0,9). 29/3 v.10 58,4 (+0,4). 6/4 v.11 58,9 (+0,5).19/4 v.13 59,5 kg (+0,6) 
      26/4 v.14 58,6 kg (-0.9)

19juni: 37 år, möte tis.,startvikt 86,8 kg aug -09, vikt den 23/3 70,8 kg.

fyll på med de uppgifter du vill delge oss andra i tråden..

• tågjäntan

Det har alltså gått ner 1,5 kg. Fast jag känner mig fortfarande konfys . Ja, alltså, det är ju positivt att jag gått ner. Det som gjort mig konfys är att jag börjat komma i de kläderna jag köpte precis innan jag blev gravid - trots en större mage (jo, det blir en annan "bula" nu när jag tagit på mig de låga jeansen =)) och minst 2,5kg kvar till den vikt jag hade då.

På tal om utmaning; den stora utmaningen blir för mig nu när jag _börjar_ närma mig målvikt, att se till att jag inte unnar mig för mycket under sommaren och inte går upp. Jag får ju se till att stå kvar på samma vikt åtminstone {#lang_emotions_dreamer}.

Nu har vi rätt mycket att göra här den närmaste veckan, så vi får se hur mycket jag hinner gå in här. Ni får kämpa väl!

• Svanboet

tågjäntan - lycka till över veckan och framförallt över sommaren! Unna dig massor av jordgubbar, melon och härlig frukt så ska du se att glassen inte är ett problem.

• Sonja68

Skulle vi inte kunna tipsa varann med bra recept med få points,
    eller livsmedel, snacks osv. som är "mycket mat men få points"?
    Eller olika motionsformer som drar ihop bra med bonuspoints?

• lillalyckan

Hej alla duktiga! Här är det kaos... Jag har gått upp en massa i vikt istället och tappat all motivation, inne i en riktigt dålig cirkel med andra ord... Det har blivit mycket tja-det-spelar-ingen-roll-för-jag-är-ju-ändå-redan-tjock-tänk den senaste månaden... Men med start idag blir det en rejäl sockeravvänjning för mig. Håller jag mig bara borta från sockret så ska det inte vara några problem, det vet jag ju... Har inte vart på ett vv möte eller räknat en enda point på två månader :-/ Nu blir det sockerrehab och när jag vart sockerfri i en eller två veckor så ska jag ta tag i det igen!

Men vad duktiga ni är!

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 6