Inlägg från: Malla och Mojje |Visa alla inlägg
  • Malla och Mojje

Hjälp vad dyrt det blev! !!

Fem veckor innan bröllopet borde man ju verkligen gå på rosa moln och det gör jag också men jag börjar få lite lätt panik över hur dyrt det blev! Visst vi har betalat lite saker under tiden men helt plötsligt när jag inser allt som skall betalas i samband med bröllopet så får jag lite panik! :-O

Det är inte det att pengarna inte finns utan mer lite ångest över vilket håll det kommer efterlämna på sparkontot... Usch behöver bara skriva av mig lite tror jag. Det är inte aktuellt att avboka något nu så det är uteslutet!

Någon som gift sig som kan lugna mig med att det är värt det?? Om någon ångrar sina dyra bröllopsutgifter så säg inte det till mig tack!

• Svar på tråden Hjälp vad dyrt det blev! !!
  • Malla och Mojje

Det är sant. Vi har också verkligen valt att prioritera vissa saker. Problemet är att vi aldrig gjorde upp någon budget utan mer körde efter principen "Det blir vad det blir" He he inte att rekommendera!

Det är lätt att tänka att ja ja, det kostar bara fem tusen det tar vi. Många bäckar små blir rätt mycket även när det gäller utgifter....

• Malla och Mojje

Skönt att höra att det inte bara är vi....

Har ärligt talat inte ens vågat räkna ut vad allt småplock kostat... Vi har tex köpt alla ljuslyktor och blomvaser, organzaband, bubblor, bröllopsparaply, tårtfigur etc etc etc.

Räknade på min utstyrsel igår och om man säger så här: Jag kommer att bära den med andakt! Ha ha!

Jag hoppas verkligen inte att jag gifter mig fler än denna gång men skulle det bli så så blir det korta ceremonin på Arlanda! Ha ha ha!

• Malla och Mojje

Lara C skrev 2010-04-21 22:12:39 följande:
    Så länge ni inte lånar till att gifta er och har kvar pengar till oförutsedda utgifter så är det väl lugnt. Vi insåg när vi började räkna på matkostnader att det kommer att bli dyyyyrt, men det får det vara värt. Hål på sparkontot blir det. Men, antingen så reparerar man sparkontot så småningom eller så går man till botten med flaggan i topp! Hoppas ni får en underbar dag!

He he! Mycket sant. Jag försöker tänka så med sparandet också. Vi sparar ganska mycket varje månad så vi har nog reparerat det inom ett år. Vi får mycket hjälp från våra föräldrar också. De villa betala allt men jag sa ifrån för jag var för stolt för det... Å då får man ju stå för det no matter what, annars blir det ju pinsamt!

Svar på tråden Hjälp vad dyrt det blev! !!