• Heloise

"Jag" och inte "vi"

shakynose skrev 2010-04-22 14:48:23 följande:
    Jag är jag och inte vi! Om det var vi båda som satt vid tangentbordet, så visst, men nu är det ju inte så. Allt jag skriver här skulle min karl antagligen inte hålla med om heller, och jag kommer inte att fråga honom om han kan skriva under på allt jag säger här bara för att jag ska kunna säga "vi".

Bra skrivet!

Jag vänder mig oxå lite mot "vi" är gravida, nä "vi är inte alls gravida, jag är gravid, det är baske mig inte min man som har huvudet i toan och gråter till lambi reklamen! Vi väntar däremot barn{#lang_emotions_laughing}

Det är klart att vi gifte oss och vi tog besluten gemensamt, men när jag skriver så använder jag mig oftast av jag, precis som Shakynose skriver.

• Heloise

Heloise skrev 2010-04-22 17:48:38 följande:
      Bra skrivet!Jag vänder mig oxå lite mot "vi" är gravida, nä "vi är inte alls gravida, jag är gravid, det är baske mig inte min man som har huvudet i toan och gråter till lambi reklamen! Vi väntar däremot barnDet är klart att vi gifte oss och vi tog besluten gemensamt, men när jag skriver så använder jag mig oftast av jag, precis som Shakynose skriver.

Vilket är helt OT, men det kände inte så när jag skrev det{#lang_emotions_foot_in_mouth}

• Heloise
    katten89 skrev 2010-04-23 00:18:12 följande:
      Men har jag någonsiv skrivit att man inte får tycka eller diskutera hur man vill? Jag menar i rena fakta - som att jag gifter mig och inte vi. Är tydligen svårt att förstå för många.
    Men egentligen är väl båda rätt, jag gifter mig, vi gifter oss. Jag menar man är ju två (eller fler) parter i ett vi, inte sant?

Nu hade jag ett väldigt jämnställt bröllop, där både jag och min man delade på ansvar och uppgifter, och jag skrev säkert "vårt"bröllop och "vår" budget etc, men jag retar inte upp mig på de som skriver mitt bröllop, för det är ju hennes/hans bröllop, precis som deras bröllop.

Ex min mamma berättade för sina vänner att hennes dotter skulle gifta sig, är det fel?

• Heloise
    shakynose skrev 2010-04-22 21:05:34 följande:
    Haha! Helt OT också dåra men: STORT GRATTIS Heloïse!!  Heloise skrev 2010-04-22 17:49:34 följande:Vilket är helt OT, men det kände inte så när jag skrev det    
    Helt OT igen men tack!!!
Svar på tråden "Jag" och inte "vi"