• pirr!

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Hej vänner!

Såå länge sen jag var inne- skäms! Sen jag började jobba efter föräldraledigheten med låång pendling har det helt enkelt inte funnits rum..

Har nu läst ikapp de senaste typ 50 sidorna för att få en snabb update. Många "nya" namn, men många gamla med. Känner att jag saknat er! Luktade mig till en tråddate? Var det i stockholm eller göteborg? Var med i gbg på världskulturmuséet sist, men det var ju läänge sen!

Muggles- Håller tummarna för dej idag! Hoppas allt går som det ska!!!

Ska bli flitigare här inne nu (är tillfälligt sjukskriven) månaden ut!

• pirr!

Vilket välkomnande!! Vad gulliga ni är. Trodde jag var bortglömd sedan länge

Jo, visst är det så att nr två är på gång- tidigt än (v 10) men såååå illamående. Är dock lycklig över att det faktistk funkade - en gång till!

Läser i kapp vad som skrivits sedan i fm- återkommer!

• pirr!

Muggles- yippi!!! Lät ju bra detdär med blåsorna! Skönt. Söndag nästa anhalt då!!!

Nenne- skönt att se att graviditeten inte påverkat knasen nämnvärt Annars kan jag tipsa om Lergigan- DET är knark... Fick det utskrivet av min gyn. Fick ringa maken till att hämta dottern- kom ej upp ur soffan och pratade sluddrigt, för att inte tala om det som hände i hjärnan.. galet!

Kakrecept lockar mindre än vanligt nuförtiden. Det enda som smakar är färska räkor och sushi- resten urk! Konstigt när jag normalt sett kan leva på kakor!!

Nu är det nattning och sedan något för att stävja illamåendet.. har redan ätit en räkmacka idag, så frågan är vad det blir nu...?

• pirr!

Snaily- vad kul! Då får vi följas åt.

Tinga- svårt att svara på din fråga om det gick snabbare denna gången. Vi har kört oskyddat sen förra våren, men "försökt" tajma ÄL sedan nyår.. Så känslan är ändå att det gick snabbt denna gången. Dottern är nyss fyllda två- phu!

Fru AM- hmm pojkcravings hoppas lite på det!

• pirr!

Ore- visst minns jag dej! Tror kanske att du var nygravid på tråddejten? Kan det stämma? GRattis till killen i vilket fall! En bekanst son tappade också intresset helt för bröst när han började med smakportioner, men han mår hur bra som helst ändå Förstår dock att det känns snopet när man väntat sig något annat.

September- vet inte vad som har hänt dej, men hoppas verkligen att det snart blir bättre! KRAM

Viktualia- vad skönt med mammafikan! Härliga tider- särskilt på våren. Jag hade två härliga vårar hemma och njöt av varje sekund!!

Kul att se att flera "smygläsare" trätt fram i trådgemenskapen. Känns fånigt att säga välkomna, så det gör jag inte, men KUL är det!

Jag kan nu lägga till en maträtt till. Fiskbullar! TRot eller ej. Har inte ätit sedan barndomen och då gillade jag det inte så särskilt. Konstigt ..

• pirr!

Just det, angående lergigan comp så föredrog min läkare tydligen den utan koffein pga att den var något mer verksam mot själva illamåendet, men  bättre med lite effekt än att ha tabletterna i skåpet.. Får kolla upp detdär!

• pirr!

Ja, precis! Inte kul att spy på bussen. Sååå förnedrande på något sätt. Jag gjorde det första gången i typ 16 v.. långfärdsbuss  alltid fullsatt och inga hållplatser på ca 40 min att kliva av på... ångest för mindre! Hoppas att det värsta lagt sig tills jag börjar jobba (o därmed börjar busspendla) om typ en vecka!!! Hur länge höll ditt i sig?

Ska till bm nästa vecka o då ska jag be o få comp! Alltid lika goda råd här i tråden!

• pirr!

Ja, vanligare än man tror. Jag tycker också att man får höra fler och fler. Våra närmsta vänner satte tillbaka förra veckan och går nu och väntar otåligt och vi håller tummar och tår!

Ja, just ja, Muggles, ni har ju köpt hus. Jag pallrade mig faktiskt ut i fm för att klippa gräset och konstaterade att det faktiskt är ganska trevligt. Det kanske går över, men det är ju bara andra sommaren än!

• pirr!

ska snart läsa ikapp, men en fråga bara:

Ni som gjort IVF och fått bidrag från jobbet. Vad kallas det och kan man göra det oavsett arbetsplats? Våra vänner är mitt upp i och ska dessutom köpa hus så jag tänkte att detta kanske skulle lätta lite...

• pirr!

passionsblomma- Pirr- 32 år om en vecka, bor i göteborg, jobbar i en håla 7 mil utanför stan, har en 2-åring och forhoppningsvis en lite grodd i magen.. skostorlek 37, favoritchoklad hmm, mår för tillfället illa av choklad. Vad var det mer? Trådhistorik kanske.. Var med från trådstart 2006, mer intensivt periodvis och mer sällan ibland. Sedan jobbstart i höstas ytterst dålig (skäms!)

Brudsommar- hihi. Skaldjursrestaurang med uteservering- det låter som paradiset!

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen