Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
Åh pust, trodde att jag blivit påtvingad en BT-fri dag när det stod att de höll på att byta server och att man skulle återkomma imorgon men det var uppenbarligen gårdagkvällens meddelande.
PB, eh, nix, hela rabatten är stendöd vad jag kan se, inte en växt blev det något av. Dyrt nöje det här.
Tilläggas ska faktiskt att även om det verkar så så är jag faktiskt, FAKTISKT, inte heeelt som den idiot jag verkar vad det kommer till trädgårdsväxter, jag har lyckats anlägga två väldigt fina rabatter som jag är helnöjd med sedan vi flyttade hit, i år har först alla vårlökar blommat, nu blommar vit dvärgförgätmigej och akleja, pärlhyacint och röd backsippa har precis blommat ut och iris och något mer är på väg upp. Sedan är det lite lugnt över sommaren eftersom vi är borta då men sedan hoppas jag att höstblommorna ska börja komma. Jag har satt buskar också - forsythia, magnolia och syrénhortensia och de har klarat sig. Plus jordgubbsplantorna i trädgårdslandet de har minsann klarat sig allihop. Det är bara nu när jag skickat efter istället för att ta mig till trädgårdshandeln som det misslyckats. Bara så att ni vet!
Nenne, japp, tror en trädgårdskurs vore på sin plats efter detta...