Härligt att soc-besöket gick bra, Lappis! Och angående språk ska ju barn ha lätt att lära sig det. (Men kanske litet svårt att separera språken i början...) Tror dock stenhårt på att ni kommer märka om barnet blir förvirrat, och då får ni ta det litet lugnare med de olika språken... Blir barnet inte förvirrat, så är det väl bara att köra på..?
Dock så kan det ju vara värt att tänka på att jobba med språket/språken, läsa mycket för barnet och senare även läsa med barnet, när det blir större. När det är flera språk så blir det ju mer att ta in angående stavning, uttal, när orden ska användas m.m. Så en kombination av att faktiskt föra mycket samtal med barnet, läsa mycket och en dos TV borde väl fungera bra
Snorkis: Jag har fått för mig att det kan göra vääääldigt ont när det går fort. Krystvärkarna gör nog ont oavsett, men jag som öppnade mig väldigt fort för att vara förstföderska tyckte att det gjorde ohyggligt ont. Medan det verkar som att övriga förstföderskor i föräldragruppen som gick hemma med värkar i något halvt dygn eller så innan de åkte in till BB tyckte att det var ganska ok ändå... Värkarna innan krystvärkarna satte igång höll på i ca 6 timmar för mig. De två första timmarna var det ganska ok smärta, sedan var det fyra timmar av "aj, det gör ont och jag vet inte vart jag ska ta vägen, ta mig härifrån"- ont. När krystvärkarna väl kom så gjorde de också ont, men det kunde jag hantera bättre (mentalt?) eftersom det hände något.... Eller ja, i mitt fall hände det ju inte så mycket ändå eftersom lillkillen fastnade på vägen, men jag trodde att det hände något i alla fall
Jag väntar förresten på en kusin till lillkillen, BF idag... Men det var väl hyfsat väntat att hon skulle gå över tiden Det ligger i släkten, verkar det som, att absolut inte få barn innan BF-datum