Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
Parnassia - grattis på bröllopsdagen! det var ett rejält party det!!! Och KRAM till din kära make!! Man har ju bara en mormor... tungt!!
Omsan - jag läste HELA ditt inlägg igår och har grubblat över dina utmaningar med äldsta dottern.. Hoppas verkligen att skolan och omgivningen kan möta hennes behov av stöd och att hon får vettiga förutsättningar att utvecklas utifrån sina förutsättningar!! *kram*
Fru E - skönt att ni sålt huset! Och dubbelt boende är ju inte gratis, men ganska praktiskt!
PB - jag kör hela racet med förbön, hållna tummar och krigsdans!
Mugglan - det där med att dra ner sufletten kör jag oftast med... det röriga är dock när det är strålande sol... jaja... sanslöst vad man ojjar sig.. hur som, så med hjälp av "dra ner suflett-tipset" hjälpte jag en mammakompis för några veckor sedan när hennes dotter av otröstlig... de vill ju vara med, de små lirarna!!
Nenne - jag har ett lass tvättlappar från IKEA som jag använder till det mesta.. men mest av allt till amning eftersom både Trollet och jag brukar läcka... Våtservetter är superbra - om de är i förpackning med hårt plastlock. Änglamark och Libero har det tror jag (jag använder Änglamark).
Skötbädd - det beror ju på underlaget. Vi har IKEAs uppblåsbara - funkar jättebra. Och vi skippade överdragen. Istället använder vi vanliga frottéhanddukar... som vi råkar ha bisarra mängder av. Bra att ha många att byta med när skötbordet blir nerkissat och bajsat i en rasande takt..
Rövtermometer är vansinnigt mycket billigare än öron, så jopp rövvarianten finns här.
Gallerfilt köpte jag på tradera - och jopp jag använder den i vagnen nu. Att bädda vagnen så här när det är varmt är lite lurigt, så det är bra att ha funderat på. Mycket hög risk att ungen blir för varm...
GALLTVÅL måste man också ha - APOR vad bra det är mot bajs och annat jox!!
Skötväska förresten - det följde med en gigantisk sak med vagnen, men jag använder än så länge bara den supersmidiga varianten från IKEA. Men den kommer snart bli för liten när vi måste ha med oss fler ombyten/mat och jox.