Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
Tinga
Vad intressant med muséet! Men jobbigt och tungt förstås.
Oj vad mycket du hunnit uppleva på din resa!
MSW
Jag lär få ett officiellt BF-datum efter RUL på tisdag så jag hojtar till då!
Nenne
Jag frågade Falun om BF och de sa 3 dec, fast tror de menade 2:a egentligen för så blir det om man räknar "rätt". Min virriga doktor sa 2:a. Nu hoppas jag bara att jag inte blir flyttat till framåt julafton eller så... inte för att jag tror att jag kommer gå över tiden, jag är ju fortfarande helt övertygad om att vi kommer få en tillväxthämmad bebis alldeles för tidigt (fast kanske lite större än 4 cm stor som jag drömde, får vi hoppas! ) - MEN, jag vill kunna börja min havandeskapsledighet i slutet av september som planerat, och blir BF-datum flyttat så flyttas ledigheten också framåt och det skulle ju kännas rätt tungt... Har alldeles för lite semester kvar för att täcka upp nåt stort glapp där.
Det är förresten helt och hållet FK som bestämmer om man får havandeskapspenning eller ej - man måste bara ha ett utlåtande från arbetsgivaren som talar om huruvida man kan bli omplacerad eller ej (ej i mitt fall).
PB
Låter ju helt sjukt att inte få HP om man har tungt jobb inom vården!
Jag bara förutsätter att jag kommer få det - om inte jag får det, vilken yrkeskategori ska det då vara till för undrar jag.
Grattis till kaninmannen, tjohoo!
Och jösses vad härligt med semester så snart Lappis!