Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

PB - kanske får locka med lite nyfödda valpar hos en väns föräldrar ?
    http://www.freijahusetskennel.se/

TVserier - följer inte direkt något - bänkar mig när maken fixat något kriminaltekniskt, typ. Orkar inte med följetonger. Och tröttheten gör att långfilmer är för långt. Så upplyftande tillvaron verkar...

Lilleman är febrig o skrikig efter vaccin igår och i kombination med syrrans förkylning tror jag. Mindre snorar men fick tack o lov vara hos dagmamman igår i alla fall. Nu är vi hemma alla igen. vad ska man hitta på i em med två krassliga barn?

Dricka till lördag - om vi dyker upp blir det väl med smoothie i kartong med sugrör och köttbullar till. Plastad filt lär vi inte hinna sitta på så mycket. Nåja, en stadsutflykt kanske är skoj ändå om vi kryat på oss.

Nu - behöver fundera ut nåt mer sött att pilla i mig innan barnen vaknar igen...

• Liten med Mindre

Snaily - vad drar du för storlek?

Skulle kanske kunna avyttra mina mammabyxor om du har 38-40. Vet ju inte om jag kommer ha dem igen. Jeansen börjar dock bli hålslitna mellan låren.

Lilleman har just hittat sig själv igen efter feber från vaccinationen. Ett skrikigt dygn och han ser tärd ut enl maken. Kanske inte gör sån skillnad på 6,7 kg plutt. Mindre vägde väl det vid 7-8 mån...

• Liten med Mindre

Snaily - om vi kommer så ska jag försöka minnas att ta med dem.

• Liten med Mindre

Det verkar som om alla fantastiska kvinnor o barn hittat hem efter dejten. Jätteskoj att det blev av, även om jag kände det som att världens brakmiddag var uppdukad och jag aldrig fick tid att ta mer än en tugga här o där i förbifarten. Hade gärna varit mer närvarande i diskussionerna. Barnfritt nästa gång...

AM - supertack för att vi fick fortsätta kalaset hos er - annars hade jag nog fått ta vändande tåg tillbaka - eller norpa Korvens koppel till Mindre Och ett stort tack till mannen som barnvaktade.

EA - lilleman trivdes bra hos dig.

MSW - glömde säga att din frisyr blev jättefin.

Mindre höll på att somna en hållplats hemifrån, men jag fick i gång henne och sen somnade hon på stört vid läggdags. Skönt och ovanligt.

Idag tog det längre tid att somna. Hon har väl fått i sig ett halvkilo socker under eftermiddagen. Utflykt även idag då makens jobb hade familjedag. Blandad väderlek (skoj även under stora paraplyer som blir som kojor på marken...) ponnyridning (mest energi gick till att hålla upp hjälmen), hoppborg, korvgrillning, fri mängd festis, glass, sockervadd, korv, chips, fiskdamm och ansiktsmålning. Känner mig rätt stinn själv också.

Krya på alla sjuka barn o vuxna.
    Och så hoppas vi på en ny tråddejt snart!  Kan föreslå sommarfika i gräset vid caféet vid slottet där jag bor om någon är sugen vid vackert väder. Lite kultur och lite gott i ett.

Nu - ett bad. Tvingar mig att lägga tid på något slött för att varva ner. Kropp o huvud har nog gått i 180 med krassliga barn och man i en dryg vecka. Svårt att ändra tempo istället för att krascha.

• Liten med Mindre

AM - glömde - Livia var en riktigt trevlig ung dam att prata med. Hon o Hector såg lite ställda ut när Mindre röjde runt med leksakerna i början. Något säger mig att ni lyckats bättre med ordningssinnet hos barnen än vi har...även om det inte alltid kanske känns så.

(Vi får fortsätta arbetsträningen hemma. )

• Liten med Mindre

AM - angående ordninssinne så kan du väl trösta dig med att barnen (Livia) i alla fall visste hur det skulle vara och vad man inte fick göra. För det fick jag höra i alla fall.

Cicci - beundrar din energi med fönstertvätt o annat! Vill du fortsätta med våra?

Ska själv aktivera mig med att spika nya tassar under köksstolarna. Grannen under är en surpuppa och knorrar typ varje gång vi ses. Säkert låter det en del när Mindre släpar stolar på klinkergolvet, men tanten är så snipig i allmänhet att man har lust att vara den störiga grannen. Sen får jag dåligt samvete...

Så - nu har jag sagt vad jag ska göra - dags att verkställa så att det blir av.

Page - såg dig på avstånd men hann inte riktigt fram. Mindre var snabbare på fötterna än jag.

BS - blir det fint väder nästa vecka, och ni är friska, så kan vi kanske planera för en fika må,tis,eller ons. De öppnar vid 10. Både buss o bil funkar för att komma dit. Café Notholmen för den nyfikne.

• Liten med Mindre

PB - styrka till dig!

Är själv rasslig i halsen. Vaknade varje timme i natt av lillemans ont i magen. Sen vaknade Mindre kl 6 o tjoade. Var ju ändå uppe... Måste fixa mörkläggningen idag. Nog tur att fikat på stan blev inställt.

På toppen var tjejen rivig o sparkig, drog i hår etc och vi vet inte längre hur vi ska bemöta det. Tips någon?

Nåväl - solen piggar upp i alla fall!

• Liten med Mindre

Här känns doften av dynga - men det är nog för att trädgårdsföretaget spridit hönsgödsel i alla rabatter. Urrk!

Är rosslig i halsen, Mindre hostar och snorar igen och lilleman är nog lite snorig med. Hade tänkt lägga av med sötsaker för ett tag  - men såna här dagar behövs en dos när barnen ligger i var sin säng ett tag. Ska nog lägga mig i en med.
    Härligt med sol i alla fall, trots kylan i skuggan.

Snaily - här är en som blir jätteseg av gravid- o amningshormoner. Längtar till jag kan känna mig lite kvick o normal igen.

• Liten med Mindre

ore - jag klickade inte med nån i vår grupp heller - och nu får vi inte gå i nån grupp alls. Trist att inte känna så många där man bor.

idag på lekplatsen var det en tant som stod o glodde från fönstret på första våningen i huset bredvid - bar överkropp o stod o lallade med boobsen. Märkligt. Tur att Mindre inte höjde blicken dit.

Lappis - har blitt så där sjöblöt vid hög feber, o några veckor efter förlossningen. Gissar på hormoner om du inte är sjuk.

Ska natta lilleman o packa för att åka till landet. Bli lite ompysslad när maken är hemma o vaktar prinsessan i helgen.

• Liten med Mindre

PB - kramar i massor!

Oupsie - grattis  o hoppas att beskedet landar snart.

Bröllopet - jättefint det lilla jag hann se. Mindre ville inte direkt stanna inne o se på tv. Och när mormor o morfar gärna ville se vigseln så fick jag ta med lilltjejen ut. Hade tänkt se på datorn nu men så funkar det inte. Får vänta tills supporten kommer från jobbet o hjälper mig med vad det nu är som felas.

Maken fick däremot se en del av händelserna från 1:a parkett - stod vakt vid slottsbacken. tyvärr med ryggen mot tv:n, han tyckte det var lite synd att bara höra. Lite jobbigt fick jag höra - att gå o stå still i 5-6 timmar utan mat, vila o toalett. Hugaligen!

Apropå mysa med bebis - skulle nog mycket väl kunna tänka mig o mysa en helg med lilleman - han är en sån mysplutt. Även om jag inte skulle dela vare sig vin eller glass med honom mer än indirekt. Mindre har nog däremot kommit förbi det första mysstadiet...

Zetas måste jag också kolla upp. Bilutflykter kan vi ju göra.

Tittade för övrigt på ett hus igår. Framsteg för att vara oss. Läget var bra, men huset hade för många felande punkter som inte direkt var ändringsbara (ekonomiskt försvarbart), som snetak inne i enplanshus, knepig planlösning etc. Trist - börjar verkligen vilja hitta ett hus.

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen