• Mrs  B

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Telis skrev 2010-05-25 19:02:48 följande:
    Nu betalar ju faktiskt kungen en ganska stor del av bröllopet, hälften tror jag det var. Att hans pengar kommer från skattebetalarna från början tycker jag är rätt ovidkommande, det är ju hans lön. Precis som Mona Sahlins lön eller läkarnas på Huddinge. Sen förväntas han ju hålla igång slott, ge baler och se till att drottningen har snygga klänningar (som många gillar att titta på ), det står ju liksom med på hans arbetsbeskrivning, det är klart att det kostar en del. Nu minns jag inte den exakta summan men jag har för mig att varje svensk betalar kanske 5 kronor per år till kungen, det tycker jag är rätt överkomligt. Om jag betalar 150.000 per år i skatt så får en femma gärna gå till kungahuset, det blir ju ändå 149.995 kronor "över" till annat mindre glamoröst. Att en monarki inte passar in i en demokrati kan jag bara hålla med om om det vore så att kungen hade någon makt men det har han ju inte. Han är bara en symbol och representant för landet och det sköter han, i min mening, bra. Jag skulle inte heller vilja att han var regeringschef. Men jag tycker helt klart att debatten för och emot ett kungahus är mycket mer relevant än om kungen är dyslektisk, Victoria gick ut med 3,0 i medelbetyg eller att drottning Silvia skulle prata bättre svenska om hon bara ansträngde sig lite.

Kan inte annat än att hålla med.

Jag älskar vårt kungahus; pr, glamor, skvaller, "you name it" ........

Tycker att det är en löjlig diskussion om hurvida kungen ska leda fram Victoria eller ej. Var och en får faktiskt bestämma över det. I mitt tycke är inget rätt eller fel!!!!

Själv är jag på ett annat bröllop den dagen så jag håller mig till vad tidningarna visar, eller kanske till och med spelar in vissa delar.

• Mrs  B

Liten = Hoppas det går bra med avlastningen med barnen!!! Jag hjältinna???? Nja, men allt går om man bara vill och det varar ju inte för evigt. Jag är så van att vara själv med barnen så jag reagerar inte så mycket längre. Nästa vecka ska nog maken hålla sig hemma och då tänkte jag passa på att ta två egenkvällar för en gång skull. Tänkte vara lite egoist då. Det förtjänar man ibland.

• Mrs  B

Hej hej!!!!

Long time.......   Men gör ett försök ikväll att vara här inne en lite runda. Måste dock snart gå och lägga mig för imorgon väntar en intervju och det ska bli så spännande. Har inte fått komma på intervjuer på över ett år så nu är man extra taggad. Har även en på måndag.......

Har skumläst lite och förstått att PB har det tugnt och att Mugglan fått tant.   Många långa kramar till er!!!!!!! Så trist att det inte vill sig.......

Angående mammagrupp så har inte heller jag klickat med mina två mammagrupper. Den första var väldigt splittrad och den andra gruppen var jag själv från vår by och de andra var nyinflyttade till grannbyn.

Telis = jag kommer inte in på vårt galleri, har du en ny länk som jag kan få????

• Mrs  B

Hej hej!!!

Sitter här en aning bakis från igår..... Var ju som sagt på bröllop och det blev som vanligt sent i säng, sov dåligt och sen snabbt hem och hämta barnen. Ingen bra kombination men det får ju gå. Ska snart lägga barnen och själv gå och sova.   Imorgon väntar simskola och sen ytterligare en intervju på västkusten.....

Oupsie = Oj då....... har du testat fler gånger???? Planerat eller inte, men det är ju ändå fantastiskt. Grattis!!!????

Snorkis = Usch, vilken historia!!! Liksom många andra var jag tvungen att läsa slutet först för att veta att det hade gått bra. Ger en hel del minnen för mig eftersom vår "upptäckt" inte slutade lyckligt som er.....

Nenne= Ja, det var ett tag sedan jag var inne, hinner inte riktigt med......

Muggles = Tycker du ska festa på riktigt ordentligt i sommar och köpa tajta jeans.....

Telis = Frågar igen om jag kan få en ny inloggning till vårt album????

Angående kungabröllopet så har jag fått titta på svt play idag eftersom min inspelning på vår box inte hade fungerat igår, men det funkade ok att se det hela på datorn också. Tyckte att de var så fina och såg väldigt lyckliga ut och talen var fina de med......

• Mrs  B

Glad midsommar till er alla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (lite i efterskott men ändå )

Igår morse fick Malte feber så vi fick ställa in vårt midsommarfirande och istället vara hemma med en mycket varm och gnällig mammagris..... Han var som ett "plåster" på mig så idag är det jag som har varit gnällig efter en dag och en natt med en varm Malte. Stundtals har det känts som om huvudet skulle sprängas......

Trotsade allt och gick ner till grannarna för lite grillning ikväll och det funkande fram till kl 20 då ville en gnällig Malte hem och hans mamma var inte sen att haka på.

Annars känns det som om livet rullar på alldeles för fort, allt snurrar på och jag är inne i sluttampen med intervjuer och funderingar på olika tjänster. Har än så länge bara fått ett erbjudande men MÅNGA löften men händer inget mer på måndag så tackar jag ja till det jag har fått. Och blir nöjd med det förhoppningsvis.   Måste landa i allt först bara.....

• Mrs  B

Telis = läste om tidiga mornar och det har vi haft ett tag här med.....   Under några veckor vaknade Malte alltid plus minus 4 och vägrade somna om. Efter någon vecka så drog vi ner på hans middagssömn och då började det att bli bättre. Jobbar jag så går han upp med mig strax innan sex men är vi lediga så kan vi sova tills sju.... Det jag vill säga är: HÅLL UT för det kommer bättre tider, och det INNAN de blir 15 år.

MSW = Tack för länken till galleriet!!!!!!!!!!!

Porchez = Verkligen bra tips från doktorn!!!!!

Oupsie = Grattis än en gång!!!!!!!!!!!!!

• Mrs  B

Piggelin = Tror inte jag har sagt grattis till nr 2 så här kommer det GRATTIS!!!!!!!!!!!!

Lappis = Läste i tidningen att det var Malin (?) från Lets dance som hade övat valsen med Victoria och Daniel, hade inte det varit något för dig????!!!!   Kollade in dina bilder på fb från din fest och det såg ju hur mysigt ut som helst!!!!!   Så hade jag också kunnat tänka mig att fira.......

• Mrs  B

Tinga = Ja, det är kul att få lite riktiga erbjudanden också och inte bara lösa rykten..... Men inget är klart än så jag återkommer när allt har landat. Inga tjänster är dock fasta men så är läget i min bransch just nu så det är bara att gilla läget......

• Mrs  B

Porchez = gjorde en omgång rabarberkräm igår MUMS!!!!! Men det är bara jag och Malte som gillar det så dessto mer till mig...... Men mina rabarber är för ynkliga i år.....   Ska hem till mamma och tigga lite..... Mamma trodde på en hård vinter och vår, därav ynklig skörd....

Saily = stor kram till dig!!! När jag väntade max kunde jag stå upp och sova de första månaderna så trött jag var, med Malte hade jag inte riktigt tid.

• Mrs  B

Läser ikapp baklänges så det kanske blir lite tokigt nu.....

Majskrokar = Blä!!!! Malte tyckte sådär och Max ficka aldrig smaka, vet inte ens om de fanns på hans tid ???

Vickan = Jag har provat ett sådant målarförkläde men tyckte inte att det var någon höjdare..... Har hellre en hakklapp som samlar upp maten.

Bröllopsresa = de två dagarna direkt efter åkte vi till Göteborg och mös med Max. Vår bröllopsresa kom sedan ett år senare och då åkte vi med barnen till Gran Canaria.

• Mrs  B

Ser nu att det var BS som pratade om rabarber, snurriga jag.......

BS = som sagt min mamma sa att mina rabarber troligen var ynkliga pga en hård vinter och sommar, men jag är också deppad över mina plantor......

• Mrs  B

Hej hej!!!

Lite av en mellandag idag och det är sååå skönt. Simskola som vanligt och sen åkte vi till mormor och lyxade till det med Mc Donalds. Har absolut ingen mat hemma, måste handla ikväll, och hade ingen lust att storhandla med två gnälliga och hungriga barn....

Lappis = Lycka till ikväll!!!!!! Det kommer att gå fint!!!!

Telis = när vi hyrde bil på Teneriffa fick vi en jättefin och aldeles ny bilstol till Max, han var 11 månader då. I Spanien är det lag på att ha bilstolar så det var inga problem att kräva en riktig stol där. När vi däremor har åkt tranferbuss så har barnen fått sitta i vårt knä.

AM = Trist att bli osams innan ni ska åka iväg. Hoppas att allt reder upp sig snart! Här är vi också bra på att sura i semestertider eftersom vi vill så olika när det gäller semesterplaner och vad vi ska göra. Undrar också var man kan hyra stugor i skärgården????

Nu tänkte jag surfa runt för att hitta något att göra på den semesterveckan vi kan åka iväg på...... Bättre sent än aldrig eller?????

• Mrs  B

Hej hej i den svettiga värmen!!!!!

Har bara skumläst lite, hinner inte/orkar inte med mer just nu......

Telis = Been there!!!! (med sömnen alltså)   Inget kul alls.......  Vi sov inte på 3 år med Max trots alla sovkurer hit och dit. Hoppas ni får det lindrigare! 

Japan = Har en kompis som är hemma på besök från Japan, hennes föräldrar bor här i byn, och har hört en hel del om jämnställdhet....... men just nu är hon nöjd med att vara hemma med deras två små barn, men när de blir lite större (4 år gäller dagis) så har hon planer på att ha en "engelskskola" hemma.

Trevlig resa till alla som ska ut och fara!!!!!!!!!!!!!

• Mrs  B

September = Malte (född jan 08) går på pottan på dagis som alla andra (och har blöja) men här hemma går det trögt. Vi kämpar på men han kommer inte heller att bli torr denna sommaren. 3 hjulingen liksom den allra minsta cykeln funkar ibland och ibland inte. Han har svårt att ta i med benen så att han får fart så man måste putta på honom för att det ska gå bra.

• Mrs  B

<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1073750139 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-language:EN-US;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-hansi-font-family:Calibri;} @page WordSection1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:36.0pt; mso-footer-margin:36.0pt; mso-paper-source:0;} div.WordSection1 {page:WordSection1;} -->

Long time…..

Porchez = Stor kram till dig!!!!! Vet hur det känns att vara osynkad med sina kompisar. Har tyvärr varit det allt för många gånger och det är inget roligt. Jag träffade maken redan när jag var 18 år och fick ett förhållande medan mina närmaste levde livet som singlar tex. Sen har hus, barn och giftemål kommit när andra har det kvar eller redan avverkat de punkterna. Hoppas du får en bra semester ändå!

Koko = Stor kram till dig också!!!!!!!! Även här finns komflikter med maken då och då (egentid ? barntid, karriär osv) men även en liten trilsken kille på 2,5 år…..   Matvägran, humörsvängningar och så ska man bara göra det som storebror gör, vilket inte fungerar när det skiljer 3 år emellan…..

MSW = Heja heja för en trådstart!!!!!   När kommer ni till mina regioner föresten????

Oupsie = Välkommen hem och vad roligt med inskrivning!!!!!!!!!!!!!!!!!  Men beklagar sorgen du kom hem till!  

Parnassia = Stor kram till dig!!!   Känner så väl igen mig i dina tankar om arbeten och att inte kunna njuta av föräldraledigheten.   
  • Mrs  B

Ursäkta konstigheterna ovan, vet inte varför det blev så.......

• Mrs  B

Hej hej Vickan!!!  *vinkar glatt*

Åh, Europe!!!!! Mina "älsklingar"......   Hade gärna velat se dem i sommar också men det blev aldrig av när de var här nere tyvärr.....

Lappis = finns en hel del LP skivor här också.   Men mina finns i klädkammaren eftersom jag inte har en fungerande skivspelare......

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen