PB - vad jag lider med dig, dina ord där du beskrev din situation gick rakt in i mitt hjärta. du är mitt uppe i en jobbig situation just nu och du uttrycker din frustration så oerhört bra i ord. Jag hoppas bara att maken din också för höra det, att han förstår att nu, NU så har bägaren runnit över och han är en stor del av det. skcikar en bamsekram till dig och jag tycker att du är jättestark och modig som delar detta med oss, dina cybervänner.
Hattis - beklagar verkligen blödningen, men precis som ngn sa, det kan mkt väl blöda i början av grav, jag vet att jag gjorde det lite då o då precis runt den tiden, hoppas hoppas att det är samma sak för sig. känner du dig orolig så gå o gör ett VUL, framförallt med tanke på att du tidigare haft MF. kram!
Oupsie - jag vet precis hur det är att må illa och det i värmen, det har ajg gjort med båda mian barn - jättesynd om ni måste boka om er resa men jag förstår att det inte är kul för dig heller som mår så pass illa. med den ena dottern åt jag bara torra produkter som bröd, kex etc medan jag med den andra åt bara kalla mjölprodukter samt frukt för att överleva.
Vickan - ang dagar så visst är det individuellt , men vad spelar det för roll hur andra gör? Gör det som passar bäst för dig o maken. vet du redan nu med dig att du/ni kommer att åka viäg på semester eller ha hemmasemester annan tid än när dagis stänger för sommaren ja då kan det vara aktuellt att spara lite dagar eftersom man i de flesta kommuner behöver vara ledig v 26-30 däremellan. annars så går barnen på dagis under övriga lov, eller nja, jullovet brukar väldigt månag vara lediga och det kan ju varier mellan 4-10 dagar av semester beroden på år. Det är de tillfällerna du vill ha fler dagar att rå över än vad arbetsgivaren ger dig.