• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Tinga

Kul att höra att min rabarbertårta är så uppskattad. När jag skrev in receptet här hade jag bara ätit en version som min syster bakat, men när jag själv gör den låter jag också kakan stå inne lite längre än 25 min. Fast lite "döbakad" får den gärna vara inuti.

Lappis - stort lycka till på hembesöket imorgon! Det kommer säkert att gå jättefint, och med rabarbertårtan lär du få tanten alldeles på fall. Kram!

Muggles - så skönt det låter med halvdagar. *vill också ha det lite lugnare på jobbet*

AM - vilken surgubbe ni fått på halsen. På honom, bara!

Oupsie - hoppas att du kan njuta lite av ditt tillstånd också. Förslaget med skugga och god drink låter väl inte så dumt. Då behöver du ju inte ha bikini heller, om du nu lider av din svullna mage. Hoppas att ni kommer iväg på er lilla avstickare, för Kalifornien är fantastiskt.

Nenne - hur länge till ska du jobba?

• Telis

Vickan, Televinken får 2-3 matskedar puré eller gröt mitt på dagen och det har han fått sedan han var 4 månader, jag har inte märkt att han fått några problem av det. Får Trollet ont i magen, är det därför han inte sover bra? Har han fått smakportionen på kvällen? Då kanske du kan testa att ge lite mindre och mitt på dagen istället?

Men, ni kan ju inte komma med bra presenttips NU, jag skrev ju att jag köpt en bok till honom.

nenne, ! Fast dig litar jag inte på som barnvakt just nu, du kan ju behöva åka till BB precis när som helst.

Hihi, Operakällaren går vi nog inte på en "vanlig" bröllopsdag. Det får vi ta när vi "fyller" 20 år, när det blir 10 år ska vi nämligen göra om bröllopsresan.

Skärgårdstur hade varit trevligt men det hinns inte med. Iallafall inte på den här sidan Sverige.

Den där rabarbertårtan, smakar den mandelmassa? För det är nämligen bland det läskigaste jag vet.

Idag är det inte alldeles galet att vara mammaledig!

• Tinga

Telis - nä, den smakar inte mandelmassa, utan mandelmassan gör bara att det blir ett gott liksom lite krispigt skal överst.

Vart gick er bröllopsresa?

• BrudSommar2006

Jag vill också göra om vår bröllopsresa! Undrar när det kan bli av, kanske hyfsat snart bara barnen vuxit till sig lite till. Om ett par år kanske.

Ojoj, nu får man städa imorgon kommer sysslingen hit. Nåja skönt att få det gjort innan semestern. Särskilt stökigt är det inte, det behövs bara dammsugas för det har jag svårt att göra när jag är hemma själv med Astrid.

Åh, nu fläktar det, härligt!

• Liten med Mindre

BS - du kom hem ordentligt? Jättemysigt var det vid vattnet. Och gräsligt varmt på vägen hem (gick, då det var en bra stund till bussen skulle gå).

Vi är hemma o svalkar oss - har fått maken att hämta Mindre med bilen. Skönt att slippa promenera mer idag. Gör nog ingen nytta hemma dock...massor med trista saker som borde tas tag i.

AM - styrka till dig, och hoppas att advokaten piskar mattan med skruttgubben.

Muggles - just stekt torsk med färskpotatis är det tänkt att inmundigas ikväll. Panerade ni eller stekte rakt av?

Vickan - är Trollet hård i magen oxå, eller bara gasig? Kanske lite mindre mängd, och lite lösare mat att börja med (mer bröstmjölk eller ersättning i)?

Sen måste jag utfärda en varning för upplevelseföretaget LiveIt. Vi gjorde förvisso fel som inte kollade utgångsdatum på kortet vi fick, men kunde inte tänka mig att det skulle vara inom ett år från det vi fått det. Det gick ut 1 juni upptäckte vi igår. Ringde o kollade om vi kunde förlänga något då det varit snärjigt med barnafödsel etc. Kostar 300kr att förlänga 6 månader. Känns soppigt. Många saker har ju inte gått att göra när man är gravid eller har pyttesmått hemma.

Nåja, ska återgå till någon form av annan nytta hemma... Tjing!

• nennesjuttioåtta

Rabarber är sjukt gott och Tingas kaka bland de bästa av sån sort jag ätit! 

Tinga – jag jobbar 4 veckor till inkl denna. Sen två veckors semester innan bf, eller om det blir 3 eller fyra eller fem ...

Telis – VA VA vem ska till BB?!? jag tror boken blir tokbra, vilken det än är. Inspiration och sen börjar det klia och vips har ni områdets mest prisbelönta trädgård.

Åter från BM, allt såg bra ut, det enda som var en överraskning var ju att det vi trott varit en fot uppe vid min haka ungefär är en rumpa, och huvet ligger nedåt (det hade jag iofs koll på) vilket innebär att bebisen är stor nu och inget litet yngel som jag föreställt mig. Som en riktig, fast några cm kvar..

• nennesjuttioåtta

Liten – jag köpte en upplevelse via Greatdays, där det stod att de hade denna grej året om. Presentkortet gällde ett år, men när vi skulle boka så var det bara en vecka kvar innan de slutade för det var bara en sommaraktivitet och vi kunde inte det datumet, men efter lite om och men så fick vi skjuta upp det till den här sommaren istället trots att presentkortet gick ut för förra året. Det var snällt tycker jag, fast egentligen inte mer än rätt eftersom uppgiften om åretruntsysselsättning inte stämde.

• nennesjuttioåtta

vaniljpulver verkar som en bra grej, AM!

Cheeesus vad mina fötter (eller snarare skor) luktar! Blööörk!

• fru AM

Göra om bröllopsresa! Själv drömmer jag om att, en gång när barnen blivit större så man kan lämna bort dem en vecka eller så, åka på bröllopsresa för första gången. Det blev liksom aldrig av eftersom vi hade Livia 10 månader när vi gifte oss. Tre veckor efter bröllopet åkte vi visserligen till Normandie med makens föräldrar och syster men det VÄGRAR jag att betrakta som bröllopsresa Det var inte meningen heller.

Köper man upplevelser från Box Experience så får man byta och förlänga (det senare mot en liten avgift) utan problem så länge datumet inte gått ut. SORRY - var tvungen att upplysa om det bara

Nenne igen: nästa gång hos BM kan du be henne känna efter om rumpan är av det benigare slaget eller av det lite rundare slaget - min BM med Livia hade nämligen som enda teori att det är så man avgör kön (innan födseln då). Flickbebisar har rundare, mjukare rumpor tydligen. Stämde på Livia i alla fall.

• nennesjuttioåtta

AM – fast vi vill ju inte veta vad det blir. Men som det känns är den benig...

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen