Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
nenne - glömde det där med bilbarnstol. vi har en V50 från 2004 utan isofix, det är dock inte bökigt att få dit stolen. vi köpte en acta graco på kopbarnvagn.se = mkt nöjda.
Oupsie - hm.. vaken är en sak.. vid datorn en annan... fniss.. här har vi haft en lite rörig morgon med mycket skrik... pust.. hoppas att det gett sig nu...
Snorkis - man får stanna hemma från trådträff pga andra planer/brist på ork.. men INTE pga kroppsform!! *kramar*
Telis - även här krävs en högre växel i underhållningen.. Trollet flyttas runt mellan babygym, babysitter med lekbåge, bilstol med en hängande leksaksdrake och babybjörnen - där han oftast somnar. Eller som just nu... han sover på min inproviserade amningskudde som jag har i knät när jag ammar vid datorn. Trollet verkar dock fortfarande behöva sova rätt mycket så en del skrik beror på att han inte kommer till ro... nappen är oftast bra... Inga tips här egentligen... bara en viss nivå av igenkänning...
Håravfall - läste nånstans att det är vanligt när ungen är 3-4 månader. Själv tappade jag hår hysteriskt direkt efter förlossningen och jag hoppas innerligt på att jag slipper en andra omgång..... Klippte mig häromdagen och ELÄNDIGT nog blev luggen för kort - dvs för kort för att dra bakom örat men för lång för att hänga. Egentligen vill jag ha låååång lugg, samma längd som resten av håret.. men min kommunikation med den nya stjärnan (?) som klippte mig funkade helt enkelt inte. Tur att det växer fort!