Hej i tråden! Herregud, vilken smygläsare jag blivit!! Ska försöka kommentera lite, sitter med en flaska rotari rosé som enda sällskap, kan ju bara göra det enklare.
PB - Du skriver så oerhört poetiskt och vackert, jag vill köpa din diktsamling!! Men jag önskar förstås allra mest att du inte hade så mycket smärta att skriva om. Stor varm kram!
telis - Åh, vad jag känner igen mig!! Jag har brutit ihop fullständigt ett par gånger sedan lillebror föddes. Då klarade jag över huvud taget inte att gå ur sängen på en hel dag (utöver toabesök då, och som tur är har det inträffat på helger då sambon kunnat ta allt ansvar för barnen). Jag grät och sov om vartannat och nästa dag kände jag mig inte riktigt lika bedövad... Sömnbrist är vidrigt, riktigt vidrigt. Och just det där att man aldrig vet hur länge de tänker sova just denna gång, 15 minuter eller 2 timmar...? Tortyr. Bokstavligt talat.
Lillebror är nu snart 11 månader och för ett par nätter sedan sov han faktiskt hela natten, mellan ca 21 och 06. Såklart kände jag mig tröttare än någonsin dagen efter, men samtidigt stärkt, för händer det en gång kan det hända igen.
Tinga - Vilken fantastisk resa, och vad roligt att få läsa om den!
hattis - Det FÅR INTE vara något annat än en liten ofarlig blödning, slemhinna eller liknande. Så det så!
snaily - Klart jag minns ån!! Och resten av sommaren, tja, vi ska vara hemma mycket (kanske er tur att hälsa på oss??), ta en sväng till till st annas skärgård, och kanske kanske blir det en tur till nennes trakter (OM vi får komma på fika hos familjen nenne vill säga ).
nenne - Yes, decleor har jag, men de har många olika varianter. Antirynk slog jag till på den här gången, kändes helrätt! Har du något tips på var man kan hyra stuga eller liknande i dina trakter?
lappis - Grattis till makens mc-kort och nya bilen, men klart det kan vara sentimentalt att säga adjö till något man har en massa minnen till...
Vi har äntligen skaffat en katt till, hoppas bara de blir kompisar nu... Det blev ju aldrig de förra och efter en vecka känns det inte solklart den här gången heller. Inga direkt slagsmål men "gamla" katten håller sig undan, kommer bara in för att äta... Fan, tänk om han också försvinner, vilket jäkla katt-koncentrationsläger...
Och där blev det 2-1 till uruguay. Inte för att jag är särskilt fotbollsintresserad, men det går ju inte direkt något annat och tvn är rätt skön att ha på i bakgrunden.
Är gräsänka sedan i torsdags och är rätt stolt över hur bra det har gått att rodda två barn själv. Fast i samma stund jag tänker den tanken skäms jag eftersom jag inser hur många ensamstående det finns vars vardag ser ut såhär precis hela tiden...
Bäst jag postar...