• Peppo79

bjuda nyfunnen pojkvän??

Jag har ett dilemma. Det är så att vi ska skicka ut inbjudan i veckan och två av mina kompisar har träffat varsin kille för va 1-2 mån sen. I nuläget när inbjudningarna ska skickas ut har varken jag eller min m2b träffat deras pojkvänner. OM det nu är så att de fortf är tillsammans när vi ska gifta oss i slutet hade d väl kanske vart ok om de kom med till bröllopet, men nu när vi sk ut inbjudan så står inte deras namn med i brevet utan bara kompisens, då käns d lite lustigt att de ska med sen i allafall... Usch vad svårt! hur göra?? (jag vet att det ena tjejen iaf skulle bli lite halvsur om de fortfarande skulle vara tillsammans i aug och han inte fick följa med, för då räknar hon förhållandet som "etablerat")

• Svar på tråden bjuda nyfunnen pojkvän??
  • Peppo79

gifta oss i slutet AV AUGUSTI ska det stå

• Rufsas

Tycker att de absolut ska få följa med.

• Jakobsson85

Samma här. Är ju ett bra tillfälle att lära känna dem om inte annat.

• NoCh

Du kan väl isf bjuda dem i efterhand? Jag blev bjuden på bröllop i början av mitt förhållande med min M2B och närmare sommaren, då de antagligen insåg att det var mer än en flört blev han efter-inbjuden, det tyckte jag var superkul o helt ok!

• shakynose

Håller med rufsas o jakobsson!

• Peppo79

ja det är bra! jag avvaktar och ser om de fortf är tillsammans i sommar :)

• Rufsas

Jag kan tycka att du redan nu avser att bjuda dem. jag menar, tar det slut kommer han ju inte vilja komma i alla fall. Så slipper dem undra menar jag.

• Martinaa
    Rufsas skrev 2010-04-26 20:40:49 följande:
    Jag kan tycka att du redan nu avser att bjuda dem. jag menar, tar det slut kommer han ju inte vilja komma i alla fall. Så slipper dem undra menar jag.
    Håller med Rufsas (ännu en gång ikväll, haha!)
  • Rufsas
    Martinaa skrev 2010-04-26 21:23:10 följande:
    Håller med Rufsas (ännu en gång ikväll, haha!)
    Haha, härligt Martinaa!
  • flassan

vi hade några liknande.. skrev typ "Maria med ev sällskap" på inbjudningskuverten men inget på inbjudan (hade inte personliga inbjudningskort)

• 100703 M och B

Jag skickade inbjudan enbart till min kompis, men sen hörde jag av mig till honom och sa "Om du vill ta med dig din flickvän är det såklart helt okej, bara du meddelar det i tid för planeringens skull".

Han valde iofs att inte ta med henne ändå, antagligen för att han själv inte riktigt tycker att de är etablerade än (trots att vi i kompiskretsen nog anser det.. hon har ju träffat föräldrarna!) ;)

At last my love has come along
  • ZemraBullen

Jag håller med 100703 M och B. Jag gjorde också så och ringde sedan upp de kompisar som har respektive som är nytt och sa att de självklart fick ta med sig sin partner. Jag vet en som inte kommer ta med sig tjejen, det är ju som sagt nytt och ta med henne på bröllop är gansa stort, speciellt då de måste sova borta....

Svar på tråden bjuda nyfunnen pojkvän??